AUTO KLUB U BELGIJI

Vozili smo mali crossover Toyotu Yaris Cross koji kod nas dolazi u rujnu po cijeni od 139.900 kn

Isprobali smo pretproizvodni primjerak napravljen na platformi Yarisa, ali koji ima i opciju elektrificiranog 4x4 pogona
Toyota Yaris Cross
 Toyota

Trendovi su neumoljivi: europska potražnja za povišenim crossover i SUV automobilima intenzivno raste i udio koji je ove godine dosegao 44 posto ne ostavlja puno mjesta razmišljanju što i kako dalje. Toyota tradicionalno dobro pliva u tim vodama, a uskoro bi mogla još bolje, jer u pripremi je i Yaris Cross, povišena verzija običnog Yarisa. U prodaju dolazi već u rujnu, nakon sezone godišnjih odmora.

image
Toyota Yaris Cross
Toyota

U Belgiji, sjedištu europskog dijela Toyote, isprobali smo prve primjerke iz pokusne pretproizvodne serije, pa iako je automobil praktički gotov službeno još ima status prototipa, zbog čega je i bio dijelomice oblijepljen maskirnim folijama. Uživo, ostavlja dojam zanimljivog i originalnog crossovera dimenzijama prilagođenog gradskim potrebama i na prvu bez većih vizualnih poveznica s običnim malim Yarisom. U stvari, više izgleda kao smanjeni RAV ili Lexus.

Podnica je dignuta na 17 centimetara od tla, a baza ponude je gradskija izvedba Elegant s 16 i 17-colnim kotačima. Atraktivnija je Adventure, opremljena i naglašenijim zaštitama rubova blatobrana i branika, velikim 18-colnim i raznim manjim, ali efektnim dekoracijama, pa u konačnici djeluje ozbiljno i robusno, poput pravog malog klasnog terenca. U paketu Premiere Edition (kao na fotografijama) i stilski maksimalno dotjerano.

image
Toyota Yaris Cross
Toyota

Cross je i veći i proporcijama drukčiji od običnog Yarisa: dulji je 24 centimetra (4,18 metra), viši je devet (1,56 metar) i širi dva centimetra (1,77 metar).Postavljen je na čvrstu i krutu Yarisovu novu platformu (TNGA-B) nepromijenjenog osovinskog razmaka 2,56 metra, ali novonastali veći prevjesi uspješno su utopljeni u crossoversku koncepciju.

S druge strane, za volanom nema puno eksperimenata i vlada poznata Yarisova atmosfera dignuta na polukat, s kojeg čitav ugođaj dobiva zanimljiviju dimenziju. Prije svega, pogled s udobnih sjedala na visok poklopac motora ulijeva veću dozu vizualne sigurnosti, a izdašnija stakla daju bolju preglednost. Raspored i tekstura tvrđih i mekanijih materijala, izgled digitalnih instrumenata i raspored kontrola manje-više su jednaki kao u Yarisu, iako ima i novih elemenata, poput naprednije multimedije s većim i ljepšim, 9-inčnim ekranom.

image
Toyota Yaris Cross
Toyota

Ugođaj može ući i u sferu luksuza (koža, JBL hifi, head-up, online navigacija, keyless, senzorsko otvaranje petih vrata...), a tu je i najveća zbirka sigurnosnih sustava u ovoj klasi. Komforan i dopadljiv interijer istovremeno je vrlo snažno fokusiran na prostranost i praktičnost. Mjesta ima kudikamo više nego u običnom Yarisu, a veći je i prtljažnik - do 397 litara s prednjim i 320 sa 4x4 pogonom.

Tehnička baza jednaka je novom Yarisu 1.5 Hybrid pa je i ovdje temeljena na krutoj platformi, novom hibridnom sklopu četvrte generacije od 116 KS s izvrsnim sustavom sampunjenja baterije i nikad boljim automatskim e-CVT mjenjačem. S jednom krupnom razlikom – u doplati će imati samoprilagodljiv 4x4 pogon, upravljan dodatnim stražnjim elektromotorom. U ovoj klasi 4x4 je bez obzira na vrstu, vrlo rijetka opcija, pa dijelu kupaca to može biti vrlo privlačno. U ponudi su i dodatni programi rada trakcije kotača, koji reduciraju snagu motora pri kretanju i koče proklizavajuće kotače.

image
Toyota Yaris Cross
Toyota

Novoj koncepciji prilagođen je i hod ovjesa, koji međutim, ostaje dovoljno čvrst da uz dojam nižeg težišta nego što stvarno jest, eliminira doživljaj valjanja karoserije. Cross se pokazao uravnoteženim, ugodnim i laganim za vožnju, ali i vrlo udobnim. Sklop uglađenog trocilindarskog 1.5 atmosferca, elektromotora i CVT mjenjača uglađeno i bez napora prati ritam standardnog prometa, iako se kad se gas stisne do kraja osjeti da je malo suzdržaniji: postiže 170 km/h i do stotke mu treba 11,8 sekundi.

image
Toyota Yaris Cross
Toyota

S druge strane, jurcanje ionako nije u fokusu hibrida, pa smo na probnoj ruti Bruxellesom i okolnim otvorenim dionicama, zbog mnoštva kamera silom prilika smirenijim stilom vožnje i u okvirima gustog prometa ostvarili potrošnju od 4,5 litre.
Koliko će Cross koštati? Startat će na 139.900 kuna, 6000 kuna više od početnog običnog hibridnog Yarisa. Fair nadoplata.

Ukratko

Platforma je Yarisova, kao i hibridni sklop trocilindarskog 1.5 atmosferskog benzinca, elektromotora i vrlo učinkovito samopunjive baterije, s ukupno 116 KS i 141 Nm. Cross je viši devet i dulji 24 centimetra od Yarisa, a imat će i 4x4 pogon

Već sada se na Toyotinoj web stranici može napraviti online rezervacija s povoljnijim uvjetima kupnje do 17.000 kuna

Na stražnja sjedala lakše se ulazi i ima puno više mjesta nego u običnom Yarisu, s kojim su poveznica i detalji poput neobičnog smještaja ručice za otvaranje vrata

Povišeno sjedenje i armatura s većom multimedijom i malo uspravniji vjetrobran nego u Yarisu, s pogledom na visoku prednju haubu, za volanom tvore atmosferu malog terenca

Cross je osjetno praktičniji i udobniji od Yarisa i dobro amortizira lošu cestu. Armatura, instrumenti, središnja konzola i greben praktički su jednaki, iako se zbog visine doživljavaju većim i masivnijim

Početna izvedba Elegant koštat će 139.900 kuna. Na fotografijama je robusnija Adventure u top paketu Premiere Edition. Takva će biti dosta skuplja

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 22:04