Već više od tri desetljeća Lexus na platformi Toyote Camry proizvodi poslovnu limuzinu ES, skraćeno od Executive Sedan, koja se i dan-danas sasvim pristojno prodaje, barem kad su u pitanju tržišta Rusije i Sjedinjenih Država, na kojem je 15 godina u nizu bio najprodavaniji Lexus.
Europa? Čak i na njemačkom tržištu, koje godišnje proguta dva milijuna automobila, lani je prodano svega 250 primjeraka. Manje nego Ferrarija SF90. Aktualna sedma generacija iz 2018. upravo je dotjerana i izgleda nijansu skladnije, iako i dalje nosi (pre)dramatičnu masku hladnjaka. Prednost? Nigdje ne prolazi nezapaženo. Pogotovo ako još doplatite i za kamere umjesto retrovizora, kao na Audiju e-tron.
U unutrašnjosti je najveća novost na dodir osjetljivi ekran dijagonale čak 31,2 centimetra, ali i druga generacija projekcije podataka o vožnji na vjetrobran s proširenom stvarnošću, kao na Mercedesu. Prednja su sjedala tanja i čvršća, što znači da ne umaraju ni na duljim putovanjima, a s lijeve strane sjedala suvozača prekidači su za podešavanje, do kojih mogu i putnici sa stražnje klupe, na kojoj mjesta i dalje ima u izobilju, gotovo kao u Škodi Superb (prtljažnik i dalje broji pristojne 454 litre). Zadržani su, nažalost, i rogovi iznad nove digitalno-analogne instrumentne ploče, kao u legendarnom LF-A.
Najviše promjena pretrpila je karoserija s dvostrukim umjesto dosad jednostrukim limovima, pa se manje uvija pod opterećenjem. Prednost? Neusporedivo bolji osjećaj u vožnji, u što smo se i sami uvjerili jureći po brdima na sjeveru Mallorce.
Nema više ni ljuljanja ni naginjanja, japanska luksuzna limuzina sad u zavoje ulazi bez oklijevanja i sjajno se nosi s uzdužnim neravninama. Čak je i upravljač je dovoljno precizan i izravan, a ugodno iznenađenje su i kočnice sa širom papučicom za bolji osjećaj pod stopalom. Nedostatak? Osjetljiviji je na kratke poprečne neravnine, ali to je boljka svih hibrida zbog straga ugrađene baterije.
Pogon je isti kao i dosad, što i ne čudi, jer je riječ o provjerenoj kombinaciji 2,5-litrenog atmosferskog četverocilindraša sa 178 KS i elektromotora sa 120 KS, koji energiju ne crpi iz danas uobičajene litij-ionske, već pouzdane nikal-metal-hidridne baterije (jeftinije, ali i s kraćim vijekom trajanja), koje Toyota koristi već desetljećima, još od prvog Priusa iz 1997. Sveukupno, dakle, 218 KS.
Sasvim dovoljno da priličnih 1,7 tona teška japanska limuzina s prednjim pogonom do stotke stigne za 8,9 sekundi i na autocesti uhvati elektronički ograničenih 180 km/h. Istini za volju, uz dosta buke... Jer, ES nije stvoren za jurnjavu, već opuštenu vožnju, u kojoj je nevjerojatno tih i udoban, što zahvaljujući sjajnom bestupanjskom mjenjaču (CVT), što zahvaljujući elektromotoru (samo na struju može se voziti do 50 km/h, a tada u prosjeku troši svega 5,4 litre), pa ispada da s jednim spremnikom goriva od 50 litara prevali za hibrid rekordnih 930 kilometara.
Cijena? Lexus ES 300h s osnovnim paketom opreme Comfort stoji 418.000 kuna. Stepenicu, dakle, ispod podjednako opremljenog Audija A6, BMW serije 5 i Mercedesa E-klase.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....