HIBRID DE LUXE

Vozili smo Lexus ES: Raskošna poslovna limuzina s jednim tankom prevaljuje rekordnih 930 km

Japanski proizvođač dotjerao je sedmu generaciju s novom prednjom maskom, velikim ekranom u kabini i čvršćim ovjesom
 Lexus

Već više od tri desetljeća Lexus na platformi Toyote Camry proizvodi poslovnu limuzinu ES, skraćeno od Executive Sedan, koja se i dan-danas sasvim pristojno prodaje, barem kad su u pitanju tržišta Rusije i Sjedinjenih Država, na kojem je 15 godina u nizu bio najprodavaniji Lexus.

image
Lexus

Europa? Čak i na njemačkom tržištu, koje godišnje proguta dva milijuna automobila, lani je prodano svega 250 primjeraka. Manje nego Ferrarija SF90. Aktualna sedma generacija iz 2018. upravo je dotjerana i izgleda nijansu skladnije, iako i dalje nosi (pre)dramatičnu masku hladnjaka. Prednost? Nigdje ne prolazi nezapaženo. Pogotovo ako još doplatite i za kamere umjesto retrovizora, kao na Audiju e-tron.

image
Lexus

U unutrašnjosti je najveća novost na dodir osjetljivi ekran dijagonale čak 31,2 centimetra, ali i druga generacija projekcije podataka o vožnji na vjetrobran s proširenom stvarnošću, kao na Mercedesu. Prednja su sjedala tanja i čvršća, što znači da ne umaraju ni na duljim putovanjima, a s lijeve strane sjedala suvozača prekidači su za podešavanje, do kojih mogu i putnici sa stražnje klupe, na kojoj mjesta i dalje ima u izobilju, gotovo kao u Škodi Superb (prtljažnik i dalje broji pristojne 454 litre). Zadržani su, nažalost, i rogovi iznad nove digitalno-analogne instrumentne ploče, kao u legendarnom LF-A.

image
Lexus

Najviše promjena pretrpila je karoserija s dvostrukim umjesto dosad jednostrukim limovima, pa se manje uvija pod opterećenjem. Prednost? Neusporedivo bolji osjećaj u vožnji, u što smo se i sami uvjerili jureći po brdima na sjeveru Mallorce.

image
Lexus

Nema više ni ljuljanja ni naginjanja, japanska luksuzna limuzina sad u zavoje ulazi bez oklijevanja i sjajno se nosi s uzdužnim neravninama. Čak je i upravljač je dovoljno precizan i izravan, a ugodno iznenađenje su i kočnice sa širom papučicom za bolji osjećaj pod stopalom. Nedostatak? Osjetljiviji je na kratke poprečne neravnine, ali to je boljka svih hibrida zbog straga ugrađene baterije.

image
Lexus

Pogon je isti kao i dosad, što i ne čudi, jer je riječ o provjerenoj kombinaciji 2,5-litrenog atmosferskog četverocilindraša sa 178 KS i elektromotora sa 120 KS, koji energiju ne crpi iz danas uobičajene litij-ionske, već pouzdane nikal-metal-hidridne baterije (jeftinije, ali i s kraćim vijekom trajanja), koje Toyota koristi već desetljećima, još od prvog Priusa iz 1997. Sveukupno, dakle, 218 KS.

image
Lexus

Sasvim dovoljno da priličnih 1,7 tona teška japanska limuzina s prednjim pogonom do stotke stigne za 8,9 sekundi i na autocesti uhvati elektronički ograničenih 180 km/h. Istini za volju, uz dosta buke... Jer, ES nije stvoren za jurnjavu, već opuštenu vožnju, u kojoj je nevjerojatno tih i udoban, što zahvaljujući sjajnom bestupanjskom mjenjaču (CVT), što zahvaljujući elektromotoru (samo na struju može se voziti do 50 km/h, a tada u prosjeku troši svega 5,4 litre), pa ispada da s jednim spremnikom goriva od 50 litara prevali za hibrid rekordnih 930 kilometara.

image
Lexus

Cijena? Lexus ES 300h s osnovnim paketom opreme Comfort stoji 418.000 kuna. Stepenicu, dakle, ispod podjednako opremljenog Audija A6, BMW serije 5 i Mercedesa E-klase.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 01:51