NOVA GENERACIJA

VOZILI SMO: KIA SPORTAGE Novo ruho korejskog bestselera

Najprodavaniji SUV na domaćem tržištu u novom je izdanju mnogo atraktivniji i osjetno udobniji

Kia je jedan od rijetkih proizvođača automobila koji bilježi uspjehe na tržištima diljem svijeta, a posebno u Europi. Rast je zacrtan i u planovima za 2016., a poseban doprinos očekuje se od nove, četvrte generacije Sportagea. Ništa čudno. Kompaktni SUV od svoje je pojave 1993. privukao je 3,5 milijuna kupaca, od čega njih 450.000 na Starom kontinentu.

Poseban učinak donijelo je treće izdanje s kojim je postao drugi najprodavaniji model Kije u svijetu (prvo mjesto drži Rio) dobro prodrmao najbrže rastuću klasu, preotevši dobar dio kolača konkurenciji. Sportage je pritom postao i reprezentativni primjerak kojim Kia pokazuje svoja dostignuća na području dizajna i tehnologije.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Dovoljno za temeljiti pristup razvoju nove generacije koja ponovno uspijeva oduševiti prije svega kvalitetom izrade (posebice unutrašnjosti), ali i dizajnom.

U odnosu na prethodnika Sportage je narastao 4 cm u dužinu (ukupno 448), dok su visina i širina ostale nepromijenjene. Međuosovinski razmak je povećan za 3 cm (267) u koristi dodatnog prostora u kabini sprijeda i straga, ali i prtljažnika koji je dobio dodatnih 29 litara (503 litre bez rezervnog kotača).

Najveće promjene u izgledu uočljive su na prednjem dijelu. Maska je postavljena gotovo okomito, svjetla dodatno podignuta, a posebno zanimljiv detalj na izvedbi GT Line su dodatna led svjetla što formom podsjećaju na kocke leda. Unutrašnjost je dobila potpuno novu armaturu i instrumentnu ploču koja podsjeća na Sorento. Čiste, elegantne linije, visoko postavljen zaslon (7 ili 8 inča, ovisno o opremi) i plastika ugodna na dodir u kombinaciji s ukrasima od imitacije aluminija djeluju privlačno. Povećanje razmaka među osovinama posebno se osjeti na stražnjim sjedalima na kojima se može podešavati nagib naslona, a dodatan stupanj udobnosti donose i podesivi ventilacijski otvori.

Uz klasični dizelaš 1.7 CRDi sa 115 KS koji će u kombinaciji s prednjim pogonom biti najčešći izbor u ponudi su još dva benzinca i dva dizelaša. Isprobali smo uglađeni dizelaš 2.0 CRDi (136 KS) s automatskim mjenjačem, te turbobenzinac 1.6 uz koji se nudi i automatik s dvostrukom spojkom i sedam stupnjeva prijenosa već predstavljen u Cee'du.

Novi Sportage u vožnji potvrđuje najavljenu udobnost i lakoću upravljanja. Poboljšana aerodinamika i zvučna izolacija do izražaja dolaze na autocesti i jedini zvuk koji se uspijeva probiti u putnički prostor dolazi od stražnjih kotača. S četvrtom generacijom debitira i nekoliko sigurnosnih sustava od automatskog kočenja i paljenje dugih svjetala, do kontrole slijepog kuta i samostalnog parkiranja.

Bolja oprema i kvaliteta povisiti će cijenu u odnosu na prethodnika, a u kojoj mjeri saznat ćemo sredinom veljače kada stiže u prodajne salone.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. rujan 2024 15:23