Za Kineze je 2015. službeno godina drvene koze, a za poklonike britanskih limuzina godina divlje mačke, s naglaskom na onu s oznakom XE. Od napuštanja Fordova zagrljaja prošlo je već 7 godina, tranzicijsko razdoblje je okončano i Jaguar XE je prvi model stvoren u vlasništvu Indijaca i ispunjen velikim planovima.
Nasljednik X-Typea postao je novi rival BMW serije 3, Mercedesa C-klase i Audija A4, a ujedno i nova ulaznica u svijet Jaguara. U razvoju se krenulo od same osnove i bogato iskustvo s aluminijskim legurama po prvi put je primijenjeno na modelu namijenjenom širokim masama. Rezultat je okvir rekordne krutosti i otpornosti na uvijanje, koji uz to teži tek 250 kilograma.
Na fotografijama nam je XE, doduše, izgledao prilično konzervativno, no kad smo ga uživo vidjeli na cesti morali smo priznati da zrači modernim sportskim karakterom. I atmosfera koju donosi unutrašnjost bitno je drugačija u odnosu na njemačke limuzine, no kvaliteta materijala i izrade na istoj je razini.
Tradicionalni poklonici Jaguara zasigurno će se požaliti na malobrojne drvene površine, no ono malo što ih ima dobro je uklopljeno s aluminijem ili ugljičnim vlaknima, ovisno o opremi. Prednja sjedala ugodno su profilirana, a okomito postavljen upravljač malog promjera jednostavno poziva na brzu vožnju. Stražnje sjedalo u sredini ne nudi previše prostora za trećeg putnika zbog središnjeg tunela kroz koji prolazi vratilo do stražnjeg diferencijala, ali dvjema osobama zajamčena je pristojna udobnost. Prtljažnik nije baš praktičan s obzirom na to da se razvija više u dubinu nego u širinu, ali sa 450 litara obujma zadovoljava i obiteljske potrebe.
Dizelski 2,0-litreni motor u snažnijoj izvedbi sa 180 KS i 430 Nm javio nam se mekanim i prigušenim zvukom, dok je rotirajuća ručica automatskog mjenjača sa 8 stupnjeva polagano izranjala iz široke središnje konzole. Raspolaže s mrvicu više okretnog momenta od aktualne njemačke konkurencije, pa XE već u startu pokazuje živahnost. Dio zasluga za to ide na račun mjenjača idealno usklađenog s karakteristikama motora.
Prijenosni omjeri su gusto posloženi, prebačaji mekani i gotovo neprimjetni sve dok se ne odabere program Sport. Motor tad postaje odlučniji, mjenjač brži, a ovjes krući. Upravljač reagira na najbolji način i vožnja postaje temperamentnija, ali podjednako ugodna. XE sprijeda koristi dvostruka poprečna ramena kao i F-Type, ali je umjesto multilinka straga inovativni integralink, rješenje koje uz stabilnost i udobnost pruža i vrhunsku preciznost u zavojima.
Najmanji Jaguar u Hrvatsku stiže u svibnju. Prema najavama, neće biti jeftiniji od njemačkih rivala, no uz osobnost i ugled dodatni adut će mu biti bogata serijska oprema.
2.0 D TURBO R-SPORT
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski, 1999 ccm
Snaga 180 KS pri 4000/min
Moment 430 Nm pri 1750-2500/min
Mjenjač automatski, 8 stupnjeva
Dimenzije 467 x 185 x 142 cm
Osovinski razmak 231 cm
Prtljažnik 450 litara
Brzina 230 km/h
0-100 km/h 7,8 sekundi
Potrošnja 4,2 l/100 km
Ispuh CO2 109 g/km
OSTALI MOTORI
Benzinski 2.0 i4 (200 KS), 2.0 i4 (240 KS) 3.0 (340 KS)
Dizelski 2.0 (163 KS)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....