ELEKTRIČNI KOREJSKI KOMPAKT

VOZILI SMO: HYUNDAI IONIQ ELECTRIC Autonomija veća od 280 kilometara

S elektromotorom od 88 kW i punom baterijom kapaciteta 28 kWh korejski kompakt vrlo je iskoristiv u svakodnevici - promišljenom vožnjom, naime, na struju može prijeći udaljenost jednakoj onoj od Zagreba do Pule
 Hyundai

Prednji dio bez klasične rešetke, najprepoznatljiviji je detalj električne izvedbe Hyundaija Ioniq, noviteta koji će krajem godine obogatiti ponudu modela na električni pogon. Sve ostalo na karoseriji dugačkoj 4,47 metara jednako je hibridnoj izvedbi, što znači da Ioniq izvana izgleda originalno i neobično, a iznutra pruža kvalitetnu izradu i skladno osmišljen ambijent, s dosta mjesta i lijepim komforom. Neobičan izgled prednjeg dijela doduše, može izazvati poneku dilemu…

Hyundai

U unutrašnjosti su nas, na grebenu, umjesto klasične ručice mjenjača kao u hibridu, dočekale elegantne i brušenim aluminijem presvučene tipke izravnog prijenosa, kojima se Ioniq stavlja u fazu kretanja (naprijed, natrag i parkiranje). Na izbor su pružena tri režima rada električnog pogona (Eco, Normal i Sport), pa se kapaciteti pogona i dinamika vožnje mogu koristiti ovisno o sklonostima vozača ili, pak, trenutnoj potrebi.

Hyundai

A pogon čine elektromotor snage 88 kW (120 KS) i 295 Nm, napajan litij-ionskom polimernom baterijom kapaciteta 28 kWh, sve zajedno dovoljno da autu teškom 1420 kilograma (50 više od hibrida) osigura startno ubrzanje već za 9,9 sekundi te najveću brzinu od solidnih 165 km/h. Za razliku od hibridne izvedbe, električna zbog veće težine ima i veće diskove kočnica (280 mm).

Hyundai

Bešuman pogon u smirenoj vožnji kvalitetnim kolnikom daje poseban ugođaj vožnje kao na lebdećem tepihu, ali istovremeno, kad zatreba, snaga i uvjerljivost električnog sklopa znaju itekako ugodno iznenaditi.
Prve kilometre napravili smo smirenom vožnjom gradom i različitim profilima nizinskih cesta, želeći provjeriti utemeljenost tvorničke tvrdnje o autonomiji od čak 280 kilometara.

Hyundai

Na kraju rute dugačke 200 kilometara, uz korištenje opcije četverostupanjskog spremanja energije oslobođene kočenjem, računalo je pokazalo autonomiju od još 98 kilometara. Teorijski je, znači, mogla biti i veća od obećane!

Hyundai

Cijena za Hrvatsku još nije objavljena, no u Austriji će Electric stajati 33.990 eura, 9000 više od hibrida.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 23:08