Dobrog izgleda, solidne opreme, vrlo dobrih motora i povoljne cijene koja ga svrstava među najpovoljnije modele u klasi, Citroen C4 je u posljednje tri godine uhvatio status najprodavanijeg francuskog kompakta. Unatoč tomu, ulazak u drugu polovicu životnog ciklusa znači i prijeku potrebu za dizajnerskim i tehnološkim osvježenjem, što je i učinjeno. Ali, bez imalo senzacije, već decentno i s mjerom, tek toliko da se i dalje uzdignute glave drži žestok ritam konkurencije. Izvana, modernija prednja svjetla unijela su dozu agresivnosti, a mekanije linije branika još malo profinjenosti u skladne proporcije karoserije, naročito u skupljim verzijama, koje imaju i dosta kromiranih ukrasnih detalja.
Mali val svježine oplahnuo je i unutrašnjost, u kojoj je najsnažniji naglasak i dalje na udobnost i ležernost. Šteta što je zadržan upravljač nijansu prevelikog promjera, koji ipak ne utječe na opušten ugođaj koji vlada u prostranoj unutrašnjosti. Najviše korekcija obavljeno je na središnjoj konzoli, proćišćenoj od kontrola i jednostavnijoj u korištenju. Nove obloge sjedala i vrata također utječu na ljepši dojam, a odabere li se doplatna oprema, kao što su veći i sadržajem bogatiji, sada 7-inčni dodirni zaslon, panoramski stakleni krov i odličan glazbeni sustav Denon, tada se već može govoriti o maloj dozi hedonizma. Ekološki i tehnološki trendovi zadali su domaću zadaću i inženjerima, pa novosti ima i ispod prednjeg poklopca. Ponudu benzinaca upotpunjuje trocilindarski 1,2-litreni turbomotor sa 110 KS te nova verzija snažnije izvedbe od 130 KS sa start/stop uređajem, koja se odsad nudi i s automatskim mjenjačem sa 6 stupnjeva, japanske tvrtke Aisin.
Iznenadili smo se uglađenošću i brzinom kojom mijenja stupnjeve, premda nije riječ o izvedbi s dvije spojke, već temeljito tehnološki dotjeranoj klasičnoj automatici s hidrodinamičkim pretvaračem momenta. Naravno, vozačima koji žele imati punu kontrolu, posebno u režimu oštrije vožnje, nudi i vrlo efikasno, ručno šaltanje. S obzirom na popularnost dizelaša na naešm tržištu, još zanimljivijim se čini 1,6-litreni BlueHDi (100 KS i 254 Nm te 120 KS i 300 Nm), prvi s mjenjačem s 5 stupnjeva te sa i bez start/stop uređaja, a snažniji sa 6 stupnjeva i uvijek sa start/stop uređajem. Krasi ih niska emisija C02 (86 do 100 g/km), uglađen rad i mala potrošnja. S promišljenim pristupom vožnji u oba slučaja rijetko je prelazila 5,5 litara, a snage je bilo uvijek dovoljno za opušten prelazak na brži tempo i ulazak u pretjecanje. No, na nove dizelaše će trebati pričekati do srpnja. Po pitanju cijena, osnovni benzinac sa 110 KS stojat će 106.900 kuna, a dizelaš sa 92 KS samo 2000 kuna više. Nude se opreme Live, Feel, Shine i Feel Edition...
C4 1.6 BlueHDi
TEHNIČKI PODACI
Motor: turbodizelski
Snaga: 88 kW/120 KS pri 3500/min
Moment: 300 Nm pri 1750/min
Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije: 433x179x149 cm
Osovinski razmak: 2,61 metra
Prtljažnik: 408 litara
Brzina: 197 km/h
0-100 km/h: 10,6 sekundi
Potrošnja: 3,6 l/100 km
Ispuh C02: 93 g/km
OSTALI MOTORI
Dizelski: 1.6 HDi (92 KS), e-HDi (115 KS), BlueHDi (100 KS)
Benzinski: 1.2 PureTech (110 i 130 KS)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....