Berlingu, jednom od najomiljenijih automobila u svojoj klasi, sve se već odavno dobro zna. Kroz tri generacije uvijek simpatičan i nevjerojatno prostran i praktičan, istovremeno robustan i trajan, mnogim je obiteljima i zapravo svima koji žude za prostorom uvelike olakšao život. Četvrta generacija proširuje poznati put, a kao i svi ostali novi Citroeni, izgleda dobroćudno, kao veliki medo. I po pitanju praktičnosti nastavlja briljirati: i dalje ima klizno otvoriv i sada veći stražnji par bočnih vrata, a tu je i zasebno otvorivo staklo poklopca prtljažnika - sjajna stvar kada na skučenim prostorima nema dosta mjesta. I stražnji prozori, zaobljeni kao na kapsuli, više se ne odmiču, već sada standardno spuštaju tipkom. A u unutrašnjosti, sva tri sjedala drugog reda su zasebno podesiva i preklopiva uranjenjem u podnicu, pa utovarni prostor ostaje potpuno ravan. Preklapa se i suvozački naslon, a pretinaca ima čak 28, ukupnog obujma 186 litara - vrlo lako je zaboraviti kamo ste što stavili.
Foto: Citroen
I prostora ima na bacanje, još više nego dosad, za što zasluge nose veće dimenzije karoserije (dva centimetra veća dužina i četiri veća širina, 440 i 185 cm), veći osovinski razmak, nova arhitektura armature i jače odmaknuto prednje staklo. Za punih 100 litara veći je i prtljažnik (čak 775 litara), a nudi se i skladno produžena izvedba XL, sa sedam sjedala (475 cm). U unutrašnjosti nas je dočekao i potpuno nov, uglađeniji i finije izrađen ambijent, u kojem se nudi kompletan arsenal suvremenih gadgeta (multimedija s dodirnim zaslonom, povezivost s pametnim telefonom, head-up, čak 19 sustava sigurnosne asistencije od automatskog kočenja do samostalnog parkiranja, Grip Control…). U sklopu s mekanijim linijama armature i u slučaju bogate opreme, kakva je krasila probne primjerke, Berlingo ostavlja dojam uglađenosti i skupoće kao nikad dosad, unatoč tvrdoj plastici.
A pritom vozi na novoj platformi osovinskog razmaka 278 cm (+5 cm, a duža izvedba ima razmak osovina čak 297 cm) i što je posebno zanimljivo, nastaloj spajanjem dvije dosadašnje. Prednji dio je iz regala nove platforme EMP2 i donosi bolju upravljivost i izravnost na također poboljšanom volanu, dok je stražnji dio postojeća platforma, dokazane robusnosti i velike nosivosti. Dobiveno je bolje ponašanje u vožnji uz manje kombijevskog, a više klasičnog automobilskog osjećaja, što je posebno izraženo u vožnji zavojima. I to bez obzira na odabrani motor, od kojih je većina nova u programu. Benzinci su trocilindarski turbomotori 1.2 PureTech (110 i 130 KS) i pokazuju se pristojno brzim i živahnim, barem kada je u pitanju klasična vožnja, bez opterećenja. Početni pritom ima ručni 6-stupanjski mjenjač, a jači finu i mekanu 8-stupanjsku automatiku ZF, poznatu iz novijih modela koncerna Peugeot Citroen. U dizelskom programu uloga je povjerena lani predstavljenom 1.5 BlueHDi, pokazalo se odličnom i štedljivom motoru, s realnom potrošnjom između 5 i 6 litara. U verzijama sa 75 i 100 KS ima ručni 5-stupanjski mjenjač, dok najsnažnija i najbrža, time i najuvjerljivija izvedba sa 130 KS i 300 Nm, s kojim Berlingo postaje ozbiljan i brz automobil, dolazi sa ručnim 6-stupanjskim ili automatskim 8-stupanjskim mjenjačem.
Ukratko
Praktično: nema li dosta mjesta za podizanje kompletnih velikih petih vrata stvari se u prtljažnik mogu ubaciti otvaranjem prozorskog dijela. Čudno: stražnji dio ostao je skoro isti. Briljantno: polica se može postaviti i upola niže, a spuštena sjedala čine ravan pod. Preklopiv je i suvozački naslon. Prodaja starta s prvim danima jeseni, uz dobar izbor novih motora: 1,5-litreni dizelaš (75, 100 i 130 KS) i 3-cilindarski turbobenzinac 1.2 (110 i 130 KS)
Sva moderna tehnologija ušla je i u Citroenov putnički dostavnjak, pa i head-up prikaz podataka o vožnji. Stropni dodatak Modutop carstvo je pretinaca, ali zbog staklenog krova i dobar dodatni izvor dnevnog svjetla. Zbog dodatnog, novog suvozačkog pretinca zračni jastuk je premješten u strop. Automatski mjenjač EAT8 nema ručicu, već zakretni selektor brzina. Novi Berlingo dobio je dizajnersku fizionomiju ostalih novih Citroena, ima i bočnu zaštitu ispunjenu zrakom (airbumps), kao Cactus, a prozori kliznih vrata sada se spuštaju
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....