Ma koliko god agresivno izgledala, kako u usporedbi s prethodnikom tako i u odnosu na obične verzije aktualnog TT modela, novu generaciju Audija TT RS još je veći doživljaj slušati nego gledati. S kratkim pritiskom na crvenu start tipku na upravljaču novi se aluminijski TFSI i njegovih okruglih 400 KS, bude specifičnom, očekivano uzbudljivom petcilindarskom simfonijom s redoslijedom paljenja 1-2-4-5-3. A s punim pritiskom na gas, posebno u otvorenom Roadster izdanju, zaurla posebno, čak i neočekivano glasno. Taj dio posla TT RS doista obavlja posebno upečatljivo.
Foto: Audi
Uglavnom - nakon prvog udara na osjetila, onog vizualnog, odmah slijedi drugi, zvučni, a prije nego što uspije pošteno isprocesuirati ijednog od njih, vozač će se suočiti sa trećim, onim koji će ga osim po ušima, iz sve snage opaliti i po leđima. S Launch Controlom, kako smo isprobali na startnoj ravnini trkaće staze Jarama nedaleko Madrida, 1440 kilograma teški TT RS Coupé od nule do stotke stiže za samo 3,7 sekundi (Roadster sa 1530 kg treba nijansu sporijih 3,9), dok je krugove po istoj stazi čak i uz serijski RS sportski ovjes (u ponudi je i adaptivni RS plus), okretao i jako brzo i vrlo sigurno. Smještaj motora u samom nosu, u potpunosti ispred prednje osovine, ne predstavlja mu poseban hendikep zahvaljujući kako lakšoj gradnji (minus 26 kg), tako i quattro pogonu te 10 milimetara nižoj karoseriji u odnosu na klasični TT.
TT RS serijski je opremljen čeličnim perforiranim ili opcijskim karbonsko keramičkim diskovima, brzina mu je ograničena na 250 km/h, odnosno opcijski na 280, a Drive Select izbornik prigodno mu je smješten na samom upravljaču. Zahvaljujući tome, sve ono što mu je stvarno bitno, vozaču je na dohvat ruku bez njihova skidanja s volana (na čijem se stupu, dakako, nalaze i leptir-tipke 7-stupanjskog S tronica).
I da, zasite li se vozač ili putnici u nekom trenutku spomenutog zvuka, uz ručicu mjenjača nalazi se tipka sa stiliziranim ispuhom kojom se upravlja ispušnim ventilima. S pritiskom na nju slijedi neminovni antiklimaks, no koliko god nama ni nakon par sati provedenih za volanom nije padalo napamet da se stišamo, jasno je da u TT-u, pa čak i ovom najsnažnijem, takva opcija ima smisla. Jer kupci ovog RS-a ipak neće provoditi cijele dane na trkaćim stazama nego će ga voziti u svakodnevnom prometu, pa uz svu silu serijske i opcijske sigurnosne i komforne opreme, pa i čistog luksuza, zasigurno žele imati i tu mogućnost. Iz istog je razloga, vjerojatno, i progresivni servoupravljač ugođen mekše nego što bi se to na prvu loptu moglo očekivati.
Na koncu valja istaći i da se s Roadsterom u odnosu na Coupé tu baš i ne gubi previše na praktičnosti, jer prtljažnik prvoga prima 280, a drugog 305 litara.
Cijena mu u Njemačkoj starta na 66.400 eura, za Coupé i 69.200 za Roadster verziju, a kad će i po kojoj cijeni biti dostupi i u Hrvatskoj još nije poznato…
Ukratko Znakovi raspoznavanja straga su jasni, a kome nisu dovoljni veliki fiksni spojler i ispušne cijevi, tu je i natpis TT RS. Premda serijski stiže na gumama dimenzija 245/35 R19, novi Audi TT RS opcijski se može opremiti i 20-colnim aluminijskim naplacima Launch Control se aktivira jednostavno: u načinu rada S, s isključenim ESC-om, gas treba stisnuti do kraja i zatim pustiti kočnicu. Do stotke treba samo 3,7 sekundi. Uz ručicu 7-stupanjskog S tronica, koji je jedina opcija za RS, nalazi se i tipka kojom se upravlja zvukom Novi aluminijski TFSI motor donosi okruglih 400 KS (što je 60 više nego kod prethodnika) te 480 Nm momenta, koji je dostupan od 1700 do 5850 okretaja |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....