Audi RS6 Avant nije nova priča u svijetu superbrzih automobila. Pa što? Još uvijek među ostalim automobilima i na parkiralištu i na cesti izgleda kao sotona, posebno nakon nedavnog redizajna koji je najbržem karavanu na svijetu dao novu dozu agresivnosti. Pogleda li se ravno u lice, kada do punog izražaja dolazi širina od gotovo dva metra koja ispunjava veći dio vozne trake, strahopoštovanje ne izlazi iz tijela promatrača.
Međutim, prava navala adrenalina krene kada se pritiskom na tipku od brušenog aluminija probudi grleni 4,0-litreni V8 twin-turbo benzinac koji ispaljuje 560 KS na 5700 okretaja i kamionskih 700 Nm već na 1750/min. Zvijer!
Zadivljujuće je kako se moćni RS6 lagano i pitomo kreće kroz grad, ne tražeći od vozača ni u čemu ni najmanji napor. Međutim, čim smo zajahali zavoje otvorene ceste, RS6 je prodisao punim plućima. Oboružan Quattro pogonom, sportskim diferencijalom s aktivnom raspodjelom snage na stražnji par kotača, aktivnim vektorskim upravljanjem okretnim momentom po pojedinim kotačima i adaptivnim amortizerima, dramatičnom brzinom proždire asfalt i zavoje.
Sigurnosnu elektroniku, kojom je RS6 opsjednut, moguće je i posve isključiti, ali tada moraju nastupiti hladna glava, tehnika punog kočenja prije zavoja mora biti savršena, a kontrola nad projektilski brzim izlaskom iz zavoja hladnokrvna, precizna i znalačka. Pritom mjenjač s osam stupnjeva prolazi kroz brzine munjevito i bez najmanjeg trzaja, samo ponekad pri naglom oduzimanju gasa blago trzne, uz pucajući ispuh kakav znamo iz WRC auta, koji cijelo selo diže na noge. Ludo!
Na tren smo i zastali pa na zatvorenoj dionici poželjeli osjetiti startanje uz Launch Control.
Prva “stotka” hvata se za 3,9 sekundi, kao i Lamborghini Gallardo (odnosno, samo 0,7 sekundi sporije od 50 KS jačeg Huracana), a 200 km/h već za 12,5 sekundi. Brutalno! Sve to uz zastrašujući grmljavinski zvuk koji ježi kožu, sile koje doslovce stapaju tijelo sa sjedalom, ali i nevjerojatnu mirnoću ostvarenu kroz Quattro pogon, bez ritanja i paljenja guma.
S nestrpljenjem smo zato dočekali izlazak na posve praznu autocestu koju RS6 doživljava kao pistu. Enormno snažan, ubrzava kao da ne postoji sutra, a kazaljka brzinomjera pritom se bez imalo nećkanja penje do posljednjih brojki - deblokiran postiže 305 km/h. Kako rastu okretaji, tako upravljač postaje krući i izravniji, a zvuk iz dubokog jahtaškog grgljanja i brboljenja prerasta u reski, poput noža oštar, trkaći i pri jačem davanju ili oduzimanju gasa relijaški pucajući zvuk. Ludo!
Fascinirajuća je mirnoća koju pruža pri najvišim brzinama, pa je i iznad 200 km/h osjećaj spokoja i sigurnosti otprilike kao u običnom autu pri upola sporijoj vožnji. I zato oprez - jer debelo prekoračiti dopuštenu brzinu i popiti masnu kaznu lakše je nego napraviti običan korak pločnikom.
RS6 AVANT
TEHNIČKI PODACI
Motor: benzinski V8, twin turbo
Obujam: 3993 ccm
Snaga: 560 KS pri 5700-6600/min
Moment: 700 Nm pri 1750-5500/min
Mjenjač: Tiptronic, 8 stupnjeva
Prtljažnik: 565/1680 litara
Brzina: 250 km/h (305 km/h)*
0-100 km/h: 3,9 sekunde
Potrošnja: 9,6 l/100 km
Ispuh C02: 223 g/km
*bez el. blokade
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....