DRUGA GENERACIJA

VOZILI SMO: AUDI Q7 Umjesto teškaša - velter!

Q7 je do 325 kg lakši, a uz niže težište i efikasnije motore donosi unaprijeđeni quattro i novi Tiptronic

Da novi Audi Q7 na cestu donosi čitav niz aduta znali smo još od njegove detroitske siječanjske premijere, no o kolikoj je razlici u odnosu na prethodnika riječ, shvatiti se može tek nakon iskustva iz prve ruke.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Na stranu vanjske mjere, koje su zapravo vrlo slične dosadašnjima, na stranu izgled izvana i iznutra, koji ionako uvijek podliježe individualnim mjerilima, ma na stranu i sva sila sigurnosne i komforne opreme koju u ovakvom vozilu, budimo iskreni, ionako i očekujete sve više i više. Ovaj Q7 možda i najvažniji pomak u odnosu na prethodnika, vjerovali ili ne, zapravo donosi u onome iskonskom, vožnji.

Za to je, dakako, odgovoran niz faktora, među kojima je jednu od glavnih uloga odigrala opsežna, mahom aluminijska dijeta. Ona je ponajviše zahvatila dijelove karoserije, ovjesa i vrata, zbog koje je, ovisno o modelu, zamjena od originala lakša i do 325 kg. I to, kako smo se i sami uvjerili, postaje primjetno već nakon nekoliko kilometara za njegovim volanom. K tome, možda čak i važnije, Q7 je u novoj generaciji odbacio dosadašnji nastup gorostasa pa se u njemu zahvaljujući nižem težištu više ne sjedi “na gornjem katu”, nego ste osjećajem mnogo bliže kakvom kompaknijem automobilu. Time nam je i ona priča o RS izvedbi koja se navodno sprema, postala nešto bistrija...

Unaprijeđeni quattro pogon na sva četiri kotača i serijski Audi Drive Select za odabir preferiranog načina vožnje od komfornog do dinamičkog Q7 čine osjetno agilnijim nego do sada. No, sasvim novu dimenziju osjećaja u vožnji sada mu daje i upravljanje putem sva četiri kotača, pri čemu se stražnji kotači na nižim brzinama zakreću par stupnjeva suprotno od prednjih, dok se na višima svi usmjeravaju u isti smjer. Kao i ovim sustavom, Q7 se adaptivnim zračnim ovjesom oprema opcijski.

Pod prednjim poklopcem izbor nije prevelik, ali je sasvim dostatan i uvijek se drži recepta s tri litre zapremnine i šest cilindara. Za one kojima su performanse važnije od efikasnosti tu je TFSI sa 333 KS, dok TDI zastupaju verzije sa 272 i 218 KS. Dovoljna je slabija, a kako smo se uvjerili, potrošnju joj je bez problema moguće zadržati ispod 6 litara.

No, u početku na ceste izlaze samo snažniji dizel i benzinac, dok će na ovoga trebati još malo pričekati. Baš kao i na plug-in hibridnu verziju e-tron, koja bi se s ukupnom kombiniranom snagom sustava od 373 KS mogla pokazati jako zanimljivom...

U Hrvatskoj cijene startaju na 625.005 kuna za TDI odnosno 655.599 za TFSI, i to za modele sa pet sjedala, dok su oni sa sedam skuplji za oko 52.000 kuna...

3.0 TDI

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski

Obujam 2967 ccm

Snaga 200 kW/272 KS pri 3250-4250/min

Moment 600 Nm pri 1500-3000/min

Mjenjač 8-stupanjski Tiptronic

Dimenzije 505,2x196,8x174,1 cm

Osovinski razmak 299,4 cm

Prtljažnik 890/2075 (770/1955)* l

Brzina 234 km/h

0-100 km/h 6,3 (6,5)* sekundi

Potrošnja 5,7 (5,9)* l/100 km

Ispuh CO2 149 (153)* g/km

OSTALI MOTORI

Benzinski 3.0 TFSI (333 KS)

Dizelski 3.0 TDI (218 KS)

*7 sjedala

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 02:30