sitne čestice

Vozači bi uskoro mogli plaćati porez na gume: Stručnjaci kažu da su štetniji za okoliš od dizelskih emisija

Za početak, britanski vozači mogli bi se suočiti s ‘porezom na gume‘ u najnovijoj Vladinoj akciji protiv emisija štetnih za okoliš

Paljenje guma, ilustracija

 Profimedia

Ministri u Ministarstvu prometa Velike Britanije angažirali su konzultante da savjetuju kako se nositi s emisijama za koje znanstvenici kažu da su opasnije od para goriva. Iako se mnogi Britanci bore s krizom troškova života, postoje jaki pokazatelji da bi neke mogao pogoditi "porez na gume".

Nakon što su aktivisti za zaštitu okoliša pobijedili u tjeranju britanskih vozača da kupe električne automobile, sljedeća će bitka vjerojatno biti u trošenju kočnica i guma. Postoji mogućnost da bi električna vozila mogla stvoriti više emisija na cesti od automobila na benzin jer su obično teža, pa u većoj mjeri oštećuju asfalt.

Vladin glasnogovornik rekao je: ‘Želimo bolje razumjeti utjecaje emisija koji nisu ispušni plinovi, poput guma, na okoliš, zbog čega provodimo istraživanje o tom pitanju".

image

Testiranje guma, ilustracija

Sciencephoto/Profimedia

RAC-ov šef cestovne politike Nicholas Lyes rekao je za MailOnline: "Razgovor o porezu na gume, iako je nevjerojatno preuranjen, mogao bi učiniti više štete nego koristi uzrokujući više ozljeda i smrti na našim cestama odvraćajući vozače od zamjene istrošenih guma kada bi trebali. Poskupljenje jeftinijih guma bez sumnje bi dovelo do toga da neki nastave voziti na ilegalnim gumama, ugrožavajući sigurnost na cesti za sve." - što je bez dvojbe veoma dobar argument.

Vijest dolazi nakon što je otkriveno da većina Britanaca vjeruje da su kontroverzne zone s ultraniskom emisijom (ULEZ) u glavnom gradu osmišljene kako bi se skupio novac od vozača i potaknula prodaja novih automobila.

Otprilike 40 posto ispitanih Britanaca vjeruje da je primarna uloga zona - gdje vozila s velikim zagađivanjem moraju plaćati dnevnu nadoplatu - poboljšanje kvalitete zraka. No zajedno 44 posto vjeruje da su porezni prihodi i prodaja automobila njihova primarna svrha.

U Londonu je cinizam još dublje ukorijenjen, ali samo trećina (33 posto) birača vjeruje da je ULEZ mjera protiv zagađenja, naspram 54 posto koji misle da su zone ultraniskih emisija osmišljene kao potpora prodaji električnih automobila. Očigledno, vozači su sve dalje od vlasništva na automobilima...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. studeni 2024 20:23