Volvo je još 1997. godine predstavio svoj prvi Cross Country model. Izveden je bio na bazi Volva V70, a sada Šveđani na tržište dovode istu izvedbu, ali na manjem modelu V40. Princip igre je isti, podići karoseriju, dati joj ponešto mišića, odnosno plastike i zaštitnih dijelova i staviti u prodaju. Automobil tako dobiva na ekskluzivnosti i naravno na praktičnosti. To nije pravo off road vozilo, ali sigurno je kako su u cross countryu rupe na cestama ili makadamski putevi itekako manja smetnja negoli je to s običnim automobilom.
Ako ćemo konkretno, Volvo V40 Cross Country ima velike naplatke od 19 cola, prednji dio ima kontrastni odbojnik i okomita DRL svijetla, na boku su izmodelirani kontrastni pragovi, a straga je promijenjen odbojnik koji ima integrirani difuzor.U praksi V40 koji je već sam po sebi atraktivan je još za nijansu upečatljiviji. Unutrašnjost nema nekih novih elementa i zapravo je napravljena u tipičnom Volvo stilu.
Tijekom prezentacije u okolici Zagreba i sami smo se imali priliku uvjeriti u stvarno zanimljiv i polivalentan proizvod. Ponuda motora je vrlo šarolika - od najsnažnijeg 2.5 litarskog T5 motora koji razvija sportskih 254 konja (ubrzanje od 6,4 sekundi i najveća brzina 235 km/h) i koji trenutno jedini ima pogon na sva četiri kotača i stoji od 35.100 eura s Kinetic paketom opreme. Slabiji 1.6 litarski moderni benzinac razvija 180 konja i ispušta razumnih 129 g CO2/km i stoji ispod 30.000 eura. Ipak okosnicu prodaje činit će dizelaši -D2, D3 i D4.
Riječ je u osnovi o sličnom motoru koji razvija od 115 do 177 konja, s time da je po našem mišljenju optimalna D3 izvedba sa 150 konja koja ima solidne performanse (9,6 do 100 km/h i 205 km/h najveća brzina), a ujedno troši svega 4,4 litre. Najslabiji dizel simbolično ispušta ispod 100 g CO2/km (točno 99 g) što ima svoj značaj, a troši svega 3,8 litara dizela. Cijena dizelaša kreću se od 26.190 eura (ujedno i najjeftiniji model u ponudi) do 33.060 eura za najskuplji D4. Na koncu, Volvo V40 Cross Country neće oboriti prodajne rekorde, ali je riječ o zanimljivom, kvalitetnom automobilu koji vozaču omogućuje i povremene silaske s asfalta.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....