Okretanje stranice prema električnim vozilima trebalo je Volkswagenov 'Dieselgate' skandal staviti u sjenu, no loše tempirana prvoaprilska šala učinila je suprotno. Naime, početkom ovog tjedna CNBC je objavio kako je tvrtka preimenovala svoju američku diviziju u 'Voltswagen of America', no iako datirano na 29. travnja kako bi izgledalo da je objavljeno mjesec dana ranije, mnogi su nagađali kako je riječ o ranoj prvoaprilskoj šali.
Volkswagen je otišao korak dalje, potvrdivši javno da se promjena imena zapravo događa. Izvršni direktor Volkswagena iz Amerike je izjavio: „Možda svoj K mijenjamo za T, ali ono što ne mijenjamo je predanost ove marke da napravi najbolja vozila u klasi za vozače i ljude svugdje. Ova promjena imena znači i posvetu našoj prošlosti proizvođača automobila za naroda i uvjerenje da je naša budućnost u tome da proizvodimo električne automobile za narod“.
Izjava je podsjetila na posljednji put kada je Volkswagen lagao svijetu. Ukratko, u rujnu 2015. godine, američka 'Agencija za zaštitu okoliša' (EPA) otkrila je da je u preko 590.000 dizelskih vozila Volkswagen prekršio 'Zakon o čistom zraku' jer su vozila bila opremljena računalnim softverom dizajniranim da manipulira saveznim testovima emisija.
Volkswagen je negirao postojanje takvog softvera, nakon čega su regulatori zaprijetili uskraćivanjem odobrenja za prodaju vozila 2016. godine u SAD-u, sve dok tvrtka ne objasni razlike u emisijama iz 2014. godine. Prijetnja je rezultirala histerijom tolikog opsega da je Volkswagen održao „sastanak o šteti“ u Wolfsburgu u Njemačkoj, na kojoj je navodno prikazana prezentacija koja je detaljno izložila kako VW zavarava američke regulatore uz potencijalne posljedice da u tome bude uhvaćen.
Volkswagen je istinu priznao 3. rujna 2015. godine, nakon što je njihov zaposlenik, na sastanku 'Odbora za zračne resurse' u Kaliforniji „u izravnoj suprotnosti s uputama njegovih nadređenih“, otkrio kako su 2.0-litreni TDI motori zaista opremljeni navedenim softverima.
Jasno je da je 'Dieselgate' posljednja stvar na koju je Volkswagen želio podsjetiti svojim izjavama o prošlosti početkom ovog tjedna, no upravo se to dogodilo nakon što je otkriveno da je 'Voltswagen' zapravo šala. Volkswagenov tweet kojom je šala priznata izazvala je negativne reakcije. Dok su neke bile suptilnije s komentarima poput „Sjajan posao, VW marketinški tim.“, druge su bile izravne: „Zašto ne popravite sve automobile u dieselgateu koji su lutali ulicama i polako nas sve ubijali?“, „Samo još jedna laž ljudi koji su nam donijeli Dieselgate“.
Usto, AP News izvještava da bi se, kako je vrijednost dionica VW-a porasla za nekih pet posto istog dana kada je priopćenje za javnost izašlo u javnost, proizvođač mogao naći u problemima. Na nestabilnom tržištu, Volkswagenova podvala mogla bi zabrinuti američke regulatore.
Neki su istaknuli da je riječ o istoj stvari kao i tweet koji je Teslu i Elona Muska doveo u velike probleme. Podsjećamo, Teslin izvršni direktor Elon Musk tweetao je kako je osigurao financijska sredstva kako bi tvrtku preuzeo u privatno vlasništvo. To ne samo da je povećalo Tesline dionice, već se pokazalo i netočnim, što je dovelo do toga da su i Musk i Tesla morali platiti po 20 milijuna dolara kazne.
To, dakle, nije najbolja situacija za tvrtku koja još uvijek nastoji popraviti svoj imidž i vratiti povjerenje u Sjedinjenim Državama nakon skandala s emisijama iz 2015.
Kako je naglasio jedan novinar USA Todaya, poticanje dezinformacija opasna je stvar. "Kontaktirali smo američku Komisiju za vrijednosne papire i burze (SEC), no ona je odbila komentirati to pitanje", izjavio je.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....