Prije točno dvadeset godina Volkswagen je predstavio prvu generaciju Phaetona, luksuznu limuzinu kojom su (previše) ambiciozno željeli konkurirati Audiju A8, BMW-u serije 7 i Mercedesu S-klase. Phaeton je bio odličan automobil no nije se mogao nametnuti među mnogo uglednijom konkurencijom. Volkswagen je automobil proizvodio u specijalnoj "Staklenoj tvornici", prodajne brojke nikad nisu dostigle željene razine, a na svakom prodanom primjerku gubili su novac.
Automobil je bio zaista savršeno konstruiran. Vodstvo VW na čelu s megalomanski nastrojenim Ferdinandom Piëchom zahtijevalo je od svog tima da auto bude sposoban voziti 300 km/h bez prestanka cijeli dan na ekstremnim temperaturama od 50 stupnjeva Celzijusa i da pritom konstantna temperatura u unutrašnjosti mora ostati na razini od 22 stupnja. Konstruktori su morali riješiti taj problem unatoč tome što je maksimalna brzina bila ograničena na 250 km/h, a sve zbog toga da bi Piech bio siguran kako je auto doveden do savršenstva.
Unatoč tome što se Phaeton pokazao promašajem vodstvo VW-a inzistiralo je na nasljedniku, a on bi i došao ne ceste da se nije dogodio "Dieselgate". Afera je potjerala Piecha i druge čelne ljude iz tvrtke te VW uvela u velike financijske probleme. Volkswagen je promijenio filozofiju i okrenuo se elektrifikaciji te je to bio i kraj za Phaeton. Sada smo saznali da je druga generacija ovog automobila bila već gotovo spremna za proizvodnju. Kako bi obilježio 20 godina od prvog Phaetona VW je jučer objavio fotografije proizvodnog prototipa druge generacije koji je u prodaju trebao stići 2016. godine.
Ne zna se je li to trebao biti konačan izgled za Phaeton druge generacije, no automobil na slikama izgleda kao gotov proizvod spreman za cestu. Auto sprijeda ima ogromnu kromiranu masku te svjetla slična onima s Touarega, dok straga malo podsjeća na Škodu Superb. To i nije čudno jer dizajnirao ga je Jozef Kabaň, češki dizajner koji stoji i iza Superba.
U unutrašnjosti nesuđeni Phaeton ima velike digitalne instrumente i ogroman središnje smješteni dodirni zaslon. Ponuda prostora je raskošna,a straga su dva odvojena sjedala između kojih je centralna konzola s tipkama za namještanje sjedala te dodirnim zaslonom kojim se upravlja dodatnim funkcijama automobila. Ispred svakog od putnika su još dva velika zaslona, za dodatnu zabavu.
Razvoj novog Phaetona nije bio uzaludan jer je kokpit nakon toga zaživio u novoj generaciji Touarega. Osim kokpita Touareg je preuzeo i platformu, a na njoj se danas proizvode i veliki Audiji. Na istoj se osnovi proizvodi i jedna velika Volkswagenova limuzina, model Phideon za kinesko tržište.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....