Postaje sve jasnije da će vodik u budućnosti igrati važnu ulogu u prometu, posebno u tehnologiji vodikovih gorivih ćelija, ali i naknadno opremljenim trenutnim motorima s izgaranjem. Grupa istraživača sa Sveučilišta New South Wales u Sydneyu otkrila je sustav koji može spasiti dizelski motor zahvaljujući vodiku.
Dizelski motor, toliko cijenjen do prije nekoliko godina, sada proživljava teška vremena. Međutim, zahvaljujući ovom otkriću, emisije CO2 dizelskog motora smanjene su za 85,9%. Kako objavljuju kolege iz AutoBilda, grupa inženjera iz Laboratorija za istraživanje motora spomenutog australskog sveučilišta pretvorila je dizelski motor u hibridni blok koji radi na dizel i vodik.
Za to su patentirali sustav izravnog ubrizgavanja vodika u cilindar koji je dodan već postojećem dizelu. Ključ ovog sustava je da ubrizgava vodik na kontroliran i stratificiran način, što pomaže u postizanju emisija od samo 90 gr/kWh.
"Ako samo stavite vodik u motor i pustite da se miješa, imat ćete mnogo emisija dušikovog oksida (NOx), što je glavni uzrok onečišćenja zraka i kisele kiše", objašnjava Shawn Kook, učitelj koji je vodio tim. Još jedna prednost ovog novog sustava koji može spasiti dizelski motor je ta što ne koristi toliko čisti vodik kao onaj koji se koristi u automobilima s gorivnim ćelijama, kao što su Hyundai Nexo i Toyota Mirai. To ga čini jeftinijim.
Osim toga, prema istraživačima, učinkovitost je poboljšana za 26%: "Ova nova tehnologija značajno smanjuje emisije CO2 iz postojećih dizelskih motora, tako da bi mogla pridonijeti smanjenju našeg ugljičnog otiska", kaže Kook.
"Pokazali smo da možemo uzeti te postojeće dizelske motore i pretvoriti ih u čišće motore koji koriste vodikovo gorivo". Tim već radi na puštanju sustava u proizvodnju i prihvaća investitore. Očekuju da bi u idućih 12 do 24 mjeseca mogli započeti s komercijalizacijom sustava.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....