Takozvani coupe SUV-ovi su posljednjih godina uspjeli zadržati, možda čak i povećati svoju popularnost. Audi je s prošlom generacijom Q5 uspješno "uskočio u ovaj vlak" s modelom Q5 Sportback, a to će se nastaviti i u novoj, jer upravo je predstavljen Sportback baziran na novom Q5.
S novim Q5 Sportbackom, Audi kaže da prvenstveno cilja na kupce u Europi, a dimenzijama je gotovo identičan klasičnom Q5. Sportback je samo nekoliko milimetara niži. Naravno, najveća promjena je stražnji dio koji se elegantno-sportski spušta za malo više profinjenosti i agresivnosti ali i manje praktičnosti u unutrašnjosti, odnosno mjesta za glavu na stražnjim sjedalima i mjesta u prtljažniku. Druga generacija Q5 Sportbacka nudi do 515 litara prtljažnika, SQ5 Sportback do 470 litara. U klasičnom Q5 je prtljažnik 520 litara. Sa spuštenim stražnjim sjedalima kapacitet prtljažnika je 1415 litara, što je 58 litara manje nego kod klasičnog Q5.
Osim oštre linije krova i blago promijenjenog stražnjeg dijela, Sportback je dizajnerski identičan Q5. Isto vrijedi i za unutrašnjost prenesenu iz Q5 gdje skuplje verzije imaju tri zaslona, odnosno dodatni zaslon za suvozača.
Od prvog dana će u ponudi biti i sportski SQ5 koji je izgubio svoje lažne vrhove ispušnih cijevi, nakon kritika kupaca. Novi SUV-Coupe u pikantnoj S varijanti također više neće imati dizelski motor kao model prethodne generacije koji se u Europi nudio samo kao dizel. Ubuduće će SQ5 Sportback biti globalno dostupan samo s benzinskim motorom. To će biti trolitreni V6 s turbopunjačem i 367 KS i 550 Nm.
Ispod sadašnje perjanice nudit će se samo dva četverocilindrična motora, To će biti dvolitreni benzinski TFSI i dizelski TDI, oba s 204 KS. Svi motori će biti opremljeni blagim hibridnim sustavom od 48V za malo dostane snage i uštede goriva.
SQ5 i dizelska varijanta će se nuditi samo kao Quattro, dok će osnovni benzinski motor dolaziti sa standardnim pogonom na prednje kotače i opcijskim Quattro pogonom. Sva tri motora prenose snagu na kotače putem sedmostupanjskog automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom.
Kroz dogledno vrijeme će se ponuda pogonskih sklopova povećati te će uslijediti i drugi motori te plug-in hibridni pogoni. Ne zna se hoće Q5 ili Q5 Sportback konačno dobiti RS tretman.
Nije iznenađenje da je Sportback skuplji od Q5. Za Njemačku su najavljene cijene od 54.800 eura, što ga čini 2500 eura skupljim od običnog Q5. SQ5 Sportback košta 85.400 €, te je također 2500 € skuplji od SQ5. Audi će početi primati narudžbe za novi model u Europi od prosinca, no ne zna se kada će uslijediti prve isporuke u Hrvatskoj.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....