Najnoviji sigurnosni test Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) okupio je 26 malih i srednjih SUV-ova pri čemu se istraživala učinkovitost podsjetnika za sigurnosni pojas. Samo dva modela uspjela su dobiti ocjenu "dobar".
To su bili Subaru Ascent i Forester, a njih je slijedilo još pet vozila koja su dobila ocjenu "prihvatljiv". Još sedam vozila na testu dobilo je "marginalnu" ocjenu, dok je 12 njih dobilo ocjenu "loše". Testiranje je osmišljeno kako bi se utvrdilo koliko vozila prelazi izvan regulatornih zahtjeva. IIHS za cilj ima potaknuti proizvođače automobila da kreiraju podsjetnike koji zapravo navode putnike u vozilu da se vežu pojasom.
Prema 50 ljudi koji su nedavno anketirani, "uporan i glasan podsjetnik mnogo je učinkovitiji da potakne vozače da se vežu od kratkog i tihog podsjetnika". Uistinu, IIHS smatra da bi bolja upozorenja mogla povećati upotrebu sigurnosnog pojasa za 34 posto među onima koji se ne vežu. Prema procjenama Instituta, "to bi moglo spasiti čak 1500 života godišnje".
"Većina Amerikanaca koristi svoje sigurnosne pojaseve, posebno na prednjem sjedalu. Ali mali broj onih koji to ne rade znači mnogo smrtnih slučajeva", rekao je predsjednik IIHS-a David Harkey. "Gotovo polovica vozača i putnika na prednjim sjedalima poginulih u nesrećama 2019. nije bila vezana pojasom".
Što se tiče podsjetnika u Subaruima, zvono zvuči vrlo glasno, a tu je i crvena ikona sigurnosnog pojasa na instrument tabli. Drugo svjetlo pokazuje jesu li pojasevi u drugom redu pričvršćeni ili ne, i zvuk ne prestaje dok se vozač ne veže. S druge strane, u Hondi HR-V, zvono zvuči tako tiho da IIHS kaže da se jedva čuje u kabini zbog buke. Također, traje 5 sekundi prije pauze od 25 sekundi, a zatim zvoni opet 5 sekundi.
Da biste dobili ocjenu "dobar", zvono upozorenja vozila mora biti dovoljno glasno da se čuje u kabini i mora trajati 90 sekundi ako je sjedalo u prednjem redu otkopčano ili 30 sekundi za stražnje sjedalo. Svako vozilo bez svjetla upozorenja za drugi red odmah se diskvalificira iz ocjene "dobar".
“Naše istraživanje pokazuje da učinkoviti podsjetnici na sigurnosni pojas mogu spasiti živote tako što će natjerati one koji nisu marljivi u korištenju pojasa,” rekao je Harkey. "Ove nove ocjene osmišljene su kako bi potaknule proizvođače da ostvare taj potencijal."
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....