OTVORENA ISTRAGA

Veliki preokret: Era jeftinih kineskih auta u Europi završava i prije nego je počela?

Ursula Von der Leyen upravo je najavila otvaranje istrage o nepoštenim subvencijama kineskim proizvođačima električnih vozila

Kineski proizvođači automobila, IAA Munich

 Carscoops

Posljednjih godina kineski proizvođači automobila snažno su usmjereni na prodaju europskim potrošačima, što se najbolje vidjelo na prošlotjednom IAA Mobility Showu u Münchenu.

Tamo je naime, bilo je dvostruko više marki iz Kine nego na prošlom događaju (2021. godine), a među izloženim novitetima bili su modeli marki BYD, MG, Nobo, Seres, Forthing i mnogih drugih.

O kakvom se ‘napadu‘ radi govori i podatak da su u prva tri kvartala ove godine kineske marke su zabilježile rast prodaje od 131 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Njihova je autoindustrija tako učetverostručila izvoz automobila u samo tri godine, svrgnuvši pritom s trona Japan koji je do sada slovio kao svjetski lider na tom području.

Kineski auti već su dominantni u Rusiji, osobito od početka agresije na Ukrajinu, zato što se vozila mogu dopremati i kopnenim putem, tj vlakom.

No, malo po malo preuzimaju i vodstvo na tržištu jugoistočne Azije, Australije, Južne Amerike i Meksika.

image

Punjač za električne aute

Profimedia

Iako je i Europa odavno na karti globalnog kineskog desanta, Europski parlament odlučio je stati na kraj ‘ofenzivi s Istoka‘.

Predsjednica Europske komisije Ursula Von der Leyen jutros je najavila da će otvoriti istragu o nepoštenim subvencijama kineskim proizvođačima električnih vozila, što je parlament dočekao pljeskom.

- Niska cijena tih automobila postignuta je velikim državnim subvencijama. Takva praksa mijenja tržište na nepošten način i to je nešto što ne prihvaćamo u EU pa nećemo ni za ono što dolazi izvan EU.

Europa je otvorena za natjecanje, a ne za utrku prema dnu, poručila je Von der Leyen.

image

Ursula von der Leyen

AFP

Razvoj događaja čekaju i europski proizvođači automobila koji su najizloženiji novim izazovima, budući da moraju pregovarati o nekoliko transformacija odjednom.

Oni, između ostaloga, moraju elektrificirati svoju flotu i naučiti razvijati softvere, a upućeni u industriju priznaju da će mnoge tvornice morati smanjiti ili čak ugasiti proizvodnju, jednako kao i mnogi dobavljači, posebno oni koji proizvode dijelove za motore s unutarnjim izgaranjem i mjenjače.

Posebno je napeto u Wolfsburgu gdje je loše vijesti iz Kine od svog izaslanika primio izvršni direktor Volkswagena Oliver Blume.

Kako navodi Bloomberg, taj je izaslanik upozorio Blumea da Volkswagen, kao najveći europski proizvođač automobila, ‘gubi utrku kada su u pitanju električna vozila i da nema izgleda da sam dostigne konkurenciju‘.

image

VW tvornica (ilustracija)

RONNY HARTMANN/AFP/Profimedia

‘Naša autoindustrija se suočava s pitanjem hoćemo li i na koji način biti globalni lider u budućnosti‘ - izjavila je njemačka ministrica vanjskih poslova Annalena Baerbock i dodala - ‘Za našu zemlju, u kojoj automobilska industrija čini ogroman udio, ovo nije samo ekonomski problem, već i pitanje sigurnosti‘ - zaključila je Baerbock.

Novi potez Europske unije moglo bi biti svjetlo na kraju tunela za europske proizvođače koji se samostalno očito ne mogu boriti s kineskim kompanijama.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. rujan 2024 05:21