MNOGI NEGODUJU

Uz Dansku, Švedsku i Nizozemsku i Britanci žele do 2030. ukinuti prodaju auta na fosilna goriva

Prema planovima Vlade, novi benzinski i dizelski auti mogli bi se zabraniti već od 2030. godine zbog ubrzanja "zelene" tranzicije
Električni automobili
 Profimedia

Mnogi zastupnici torijevca vrše pritisak na ministre da postupno ukinu zagađujuća vozila i ubrzaju prelazak na električne automobile. Trenutni rok za kraj prodaje automobila s motorom s unutarnjim izgaranjem je bio početak 2040., no početkom ove godine započele su konzultacije o tome kako se taj rok pomiče na 2035. ili čak 2030. godinu.

Vlada koja ozbiljno razmatra odobrenje roka do 2035., nakon savjetovanja bi sljedeći mjesec trebala objaviti svoj odgovor izvijestio je Times.
U međuvremenu, Odbor za klimatske promjene, vladino neovisno savjetodavno tijelo, već je pozvao ministre da usvoje još raniji cilj: 2030. godinu.
Taj je prijedlog podržalo više od 100 zastupnika torijevaca ranije ovog mjeseca u sklopu plana za 'vraćanje zelenom' nakon pandemije.
Zabranom prodaje novih benzinskih i dizelskih automobila u sljedećem desetljeću postavilo bi Ujedinjeno Kraljevstvo u red sa zemljama poput Irske, Nizozemske, Danske i Švedske kojima je cilj 2030. godina.
Tajnik za promet i transport, Grant Shapps, koji je vlasnik električnog automobila i ranije je govorio o mogućem roku do 2032. godine. Ministri bi mogli odluku usvojiti u dva koraka: 2030. godine zabraniti dizelaše i benzince, a od 2035. postupno ukinuti i prodaju novih hibridnih modela.
Tako rano ukidanje prodaje novih vozila na fosilna goriva smatra se vitalnim dijelom napora da se do 2050. postigne nulta emisija ugljika.
S druge strane problem je što trenutno još gotovo nitko u Britaniji ni je kupuje električne automobile (samo 4,7 posto ukupne prodaje automobila u prvih sedam mjeseci ove godine), pa nije potpuno jasno kako bi se taj plan uopće mogao ostvariti zbog poznatih razloga: trenutno nema adekvatne infrastrukture za punjenje značajnijeg broja električnih vozila, domet im je kratak i preskupi su.
Domaći proizvođači automobila pak, već teško pogođeni Brexitom i krizom koju je izazvao korona virus, vjerojatno će se odupirati toj odluci, a postoji i zabrinutost da bi tako brzi prelazak na električne automobile mogao preopteretiti britansku opskrbu električnom energijom

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 17:44