SPORT

USUSRET 71. SEZONI FORMULE 1 Za 2020. u F1 sve ostaje po starom, pa i gume

Kako bi smanjili troškove i pojednostavili pripreme, momčadi su jednoglasno odbile ponuđenu promjenu mješavine gume, a pokušaj Liberty Media da povratkom Alonsa začini tranzicijsku sezonu Red Bull je glatko odbio
 Getty Images

Nakon dvije godine vijećanja, šefovi Formule 1 odabrali su smjer kojim će najelitnije automobilističko natjecanje postati atraktivnije, momčadi izjednačenije, a borba za naslove neizvjesnija. Jean Todt i društvo ilustrirali su nove smjernice, s tehničkim i financijskim pravilima sastavljenim da bi Formula 1 ponovno postala spektakl koji će privlačiti publiku i sponzore.

Među glavnim novostima je uvođenje ograničenja budžeta (175 milijuna dolara), ali i tehničkih pravila vezanih uz bolide koji će postati teži, aerodinamički jednostavniji, s puno više zajedničkih komponenti, ali i oko 3 sekunde sporiji po krugu. No, taj nedostatak ostat će u sjeni većeg broja pretjecanja koje bi trebala zajamčiti nova aerodinamika.

BAHRAIN, BAHRAIN - APRIL 02: Mick Schumacher of Germany driving the Scuderia Ferrari SF90 during F1 testing in Bahrain at Bahrain International Circuit on April 02, 2019 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Lars Baron/Getty Images)
Getty Images

Promjene koje su redom naišle na odobravanje na stazi ćemo vidjeti 2021., a u sezoni koja je pred nama više-manje sve ostaje po starome. Momčadi su u međuvremenu jednoglasno odbile najavljene promjene vezane uz smjesu guma i Pirelli se može koncentrirati na razvoj 18-colnih guma za 2021. koje će zamijeniti aktualne od 13 cola.

OCON Esteban (fra), Renault F1 Team RS19, garage, box, during the 2019 Formula One Tests at Abu Dhabi from december 2 to 4 in Yas Marina - Photo Florent Gooden / DPPI, Image: 486104042, License: Rights-managed, Restrictions: Hungary Out, Model Release: no, Credit line: FLORENT GOODEN / AFP / Profimedia
FLORENT GOODEN / AFP / Profimedi

Sezonu tranzicije koju će neke momčadi žrtvovati ne bi li se što bolje pripremile za novi ciklus Federacija je odlučila iskoristiti za uvođenje novih sigurnosnih mjera. Prvi korak je uvođenje novih standarda za opremu vozača. Kombinezoni, rukavice, cipele, kao i sve ispod njih, prema novim zahtjevima, umjesto 11 vozaču moraju pružati zaštitu najmanje 13 sekundi na temperaturi od 850° Celzijusa. Svaki dio opreme pritom mora biti označeni posebnim markicama koje će svaka momčad plaćati zasebno, a prikupljeni novac ulazit će u fond za razvoj sigurnosti. Za proizvođače opreme, koji se godinama trude olakšati materijale, bit će to korak unatrag, ali nitko se ne buni jer povećanje potražnje donijet će i veće prihode.

40 LATIFI Nicholas (can), Reserve Driver of Williams Racing F1, action during the 2019 Formula One World Championship, Brazil Grand Prix from November 15 to 17 in Sao Paulo, Brazil - Photo Antonin Vincent / DPPI, Image: 483137552, License: Rights-managed, Restrictions: Hungary Out, Model Release: no, Credit line: ANTONIN VINCENT / AFP / Profimedia
ANTONIN VINCENT / AFP / Profimed

Osim za opremu, FIA uvodi i nove sigurnosne norme za staze. Tragedija na belgijskoj stazi Spa u kojoj je život izgubio Anthoine Hubert potakla je uvođenje standardiziranih zaštitnih barijera, zidova i mreža u izletnim zonama, elektroničkih zastava, te sustava telemetrije koji će biti podložni dodatnoj homologaciji. Dodatni troškovi, ali i problemi za organizatore u pronalaženju izvođača. Nije, naime, dovoljno da radovi ili neophodna ugrađena oprema odgovaraju internacionalnim standardima koje Federacija propisuje. Da bi se uopće pristupilo homologaciji potrebno je da izvođač bude tvrtka s popisa koji je složila FIA na kojem su tvrtke koje posjeduju standard za izvođenje radova ili proizvodnju potrebne opreme.

OCON Esteban (fra), Renault F1 Team RS19, portrait during the 2019 Formula One Tests at Abu Dhabi from december 2 to 4 in Yas Marina - Photo Florent Gooden / DPPI, Image: 486104061, License: Rights-managed, Restrictions: Hungary Out, Model Release: no, Credit line: FLORENT GOODEN / AFP / Profimedia
FLORENT GOODEN / AFP / Profimedi

Ukratko

Nicholas Latifi, 24-godišnji Kanađanin i aktualni viceprvak Formule 2, zamijenit će Roberta Kubicu u momčadi Williamsa, za koju je ove sezone radio kao test-vozač

Mick Schumacher predodređen je za mjesto u Ferrariju, ali sin sedmerostrukog prvaka i sljedeće sezone ostaje u F2 i najavljuje borbu za naslov

Iduće sezone Schumacher i društvo u prvenstvu Formule 2 vozit će na 18-colnim gumama

Hülkenberga u Renaultu zamijenit će Ocon koji ima 50 nastupa u F1 (Force India), a prošle sezone bio je test-vozač Mercedesa

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 06:11