TRŽIŠTE SE OKREĆE

Uspon električnih vozila mogao bi ‘prodrmati‘ tržište jer kupci postaju sve manje odani markama

Povećana popularnost električnih vozila daje proizvođačima priliku da pridobiju nove kupce, koji su oportunističniji i manje lojalni

Tesla punjenje (ilustracija)

 Tesla

Porast električnih vozila potresa automobilsku industriju na više načina. Novi pogonski sustav također mijenja ono što kupci kupuju, budući da nova istraživanja otkrivaju da 85 posto kupaca kaže da su spremni kupiti od proizvođača automobila od kojeg nisu kupovali prije.

U prvom tromjesečju 2023., vozilo koje su kupci EV-a zamijenili za svoje novo vozilo bilo je marke druge marke od automobila kojeg su kupovali u 63 posto slučajeva, prema novom istraživanju Edmundsa. Usporedbe radi, samo 51 posto zamjena bilo je od drugog brenda u cijeloj industriji.

image

2023. Tesla Model X

Tesla

„Elektromobili bacaju ključ u obrasce lojalnosti na koje su proizvođači automobila navikli i bit će fascinantno gledati hoće li sve veći broj EV modela glavnih marki potrošače u potpunosti vratiti natrag prema njihovim tendencijama lojalnosti ili će odanost marki biti stvar prošlosti,” rekla je Jessica Caldwell, Edmundsova izvršna direktorica.

Naravno, dio te brojke možda pripada Tesli. Još uvijek dovoljno mlada marka da su mnogi njeni kupci tek novi, i najveći proizvođač električnih vozila u Americi, gotovo je zajamčeno da će loviti kupce.

Kako Tesla sazrijeva, a etablirani proizvođači automobila tek ulaze na tržište s električnim vozilima, broj nelojalnih kupaca pada, otkriva Edmunds. Ipak, tržište električnih vozila ostaje prilika za osvajanje, ako ne i divlji zapad.

image

Tesla punjenje (ilustracija)

Profimedia

Dok kupci novih automobila ocjenjuju Teslu, BMW, Toyotu, Chevrolet i Audi kao pet marki kojima najviše vjeruju, samo su Tesla i Chevrolet rangirani među pet najvećih proizvođača EV-ova po količini. To sugerira da postoji dovoljno prostora za pridobijanje kupaca.

I na tome se i radi. Kako sada stoji, mladi kupci i kupci koji traže luksuzno vozilo su oni koji će najvjerojatnije kupovati električno vozilo. Među najmlađim ispitanim kupcima, 75 posto je razmišljalo o električnom vozilu, a 88 posto bilo je zainteresirano za tehnologiju.

image

Mladi vozač (ilustracija)

Profimedia

“Činjenica da mlađi potrošači koji su više orijentirani na luksuz razmatraju EV za svoju sljedeću kupnju predstavlja jedinstvenu priliku za proizvođače automobila i trgovce da iskoriste ovu vrlo poželjnu demografiju,” rekla je Caldwell.

Ipak, velik dio kupaca zainteresiranih za električna vozila ima prilično velika očekivanja od njih. Studija je pokazala da 23 posto kupaca želi vozilo koje košta manje od 30.000 američkih dolara (27.300 eura), a 49 posto želi vozilo koje može prijeći više od 480 km po punjenju.

“Također postoji značajan obrazovni jaz koji će industrija morati kolektivno premostiti kako bi bolje informirala potrošače o stvarnosti trenutnog tržišta, posebno oko dostupnosti, cijena i asortimana”, istaknula je Caldwell. "Kupci koji razmišljaju o kupnji električnog vozila u bliskoj budućnosti mogli bi biti pomalo zaslijepljeni ako ne odvoje vrijeme za istraživanje".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
15. prosinac 2024 02:00