Iako je prvotni plani bio još jedan redizajn aktualnog Q3 koji je na tržištu od 2018. godine, Audi je u međuvremenu odustao od tog plana i odlučio u nadolazećim mjesecima predstaviti potpuno novi model treće generacije. Novi Q3 donijet će novi dizajn iznutra i izvana te najnoviju verziju platforme VW Grupe, koju će dijeliti s VW Tiguanom i Cuprom Terramar.
Brojni prototipovi Audijevog kompaktnog SUV-a uočeni su na cestama tijekom prošle godine, a kako je vrijeme prolazilo imali su sve manje kamuflaže tako da je sada prilično jasno kako bi auto trebao izgledati. Q3 će nalikovati manjoj verziji Q6 e-trona, s podijeljenim prednjim svjetlima i modernijom Singleframe maskom. Međutim, za razliku od Q6, maska Q3 ostat će otvorena jer se iza nje krije motor s unutarnjim izgaranjem.
Dok će profil i linija krova Q3 imati sličnosti s Cupra Terramarom, Audi će imati svoj poseban dizajn prednjeg i stražnjeg dijela. Ovo sugerira da će novi Q3 malo porasti, približavajući se dimenzijama Cupre Terramar, koja mjeri 452 cm dužine.
Iako bi sportski dizajn standardnog Q3 trebao zadovoljiti većinu kupaca u segmentu, Audi će i dalje nuditi varijantu Q3 Sportback. Ova coupe-SUV verzija imat će drugačiji stražnji dio i kosu krovnu liniju, žrtvujući nešto prtljažnog prostora i prostora za glavu straga zbog dizajna i poboljšane aerodinamike.
Iznutra se očekuje da će se novi Q3 jako razlikovati od svojih rođaka iz VW-a i Cupre upečatljivijim dizajnom i nadograđenom tehnologijom. Mogao bi imati 11,9-inčnu digitalnu instrument ploču, 14,5-inčni središnji zaslon osjetljiv na dodir i opcijski 10,9-inčni zaslon za suvozače, slično koncepciji u Audiju A5. Vjerojatan je i sofisticirani heads-up zaslon.
Novi Audi Q3 neće imati potpuno novu platformu, već će se umjesto toga voziti na ažuriranoj verziji MQB Evo arhitekture prethodnog modela, platformi koju već koristi nekoliko vozila VW grupe. Specifična postavka ovjesa za Audi poboljšat će vozne osobine u usporedbi s odlazećim Q3.
Što se tiče pogonskih sklopova, Audi Q3 će vjerojatno dijeliti tehnologiju s VW Tiguanom i Cuprom Terramar. To znači da će nuditi opcije blagog hibrida, plug-in hibrida, benzinca i dizelaša, iako s većim fokusom na elektrifikaciju u usporedbi s prethodnikom. Očekuje se da će snaga biti u rasponu od 150 KS (početni blagi hibrid) do 272 KS (snažniji plug-in hibrid). Potonja verzija imat će električni doseg veći od 100 kilometara. Moguće je da će i RS3 doživjeti još jednu generaciju, s 2,5-litrenim petocilindričnim motorom s turbopunjačem. Novi model će možda biti posljednji Q3 koji će se nuditi s motorima s unutarnjim izgaranjem ispod haube, prije nego što se Audi potpuno posveti električnim vozilima.
Glavni suparnici Audija Q3 trebali bi biti BMW X1 i Mercedes-Benz GLA, no tu su i Lexus UX/NX, Alfa Romeo Tonale, Volvo XC40 i Range Rover Evoque. Proizvodnja novih Q3 i Q3 Sportback odvijat će se u Audijevoj tvornici Gyor u Mađarskoj, uz Cupra Terramar. Svjetska premijera očekuje se u sljedećih nekoliko mjeseci.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....