šok u zagorju

U WRC bolidima rijetko se gine, moralo je biti nešto specifično, dva su moguća scenarija

Okvir od oko 60 metara cijevi sigurnosnog kaveza u modernim WRC bolidima brine se za maksimalnu sigurnost vozača i suvozača

BREEN Craig, ilustracija

 Profimedia

Trkaći reli bolidi su uz bolide Formule 1 najsigurnija vozila na svijetu. Okvir od oko 60 metara cijevi sigurnosnog kaveza u modernim WRC automobilima brine se za maksimalnu sigurnost vozača i navigatora i gotovo da je samo vjetrobran ostao od serijskog auta.

Ako se prilikom kontrole na zaštitnom okviru primijete i najmanje nepravilnosti auto ne može nastupiti, ili ako vozač nije propisno vezan.

Zato je zapravo teško i povjerovati da je danas smrtno nastradao irski vozač Craig Breen u Hyundai i20 N WRC bolidu jer nesreće u reliju viđamo često, ali sa smrtnim ishodom vrlo su rijetke.

Tako pamtimo da je 2005. godine britanski reli u južnom Walesu završio prije vremena i na tragičan način kada je na jednom brzincu poginuo suvozač Estonca Markka Martina u Peugeotu 307, 39-godišnji Britanac Michael Park.

Markko Martin velikom se brzinom zabio u drvo sa suvozačeve strane što je bilo kobno za Parka.

Nadalje, tešku nesreću u na reliju 2011. nastupajući u Škodi Fabiji u Super2000 kategoriji na reliju Ronde di Andora imao je Robert Kubica koji se pri velikoj brzini zabio u zid pored jedne crkvice uz koju je prolazila trasa relija.

Kubičin suvozač je prošao bez težih ozljeda, no Poljak je prošao lošije, s dijagnozom višestrukog prijeloma desne ruke, noge i šake te je gotovo ostao bez ruke.

Sredinom 2012. Upravo je Breen doživio tešku nesreću na lokalnom talijanskom reliju Targa Florio na Siciliji. Na posljednjoj etapi u Cefalùu Peugeot 207, kojim je upravljao Breen, udario je u zaštitnu ogradu i potom sletio s ceste u provaliju. Breen je lakše ozlijeđen, ali je njegov suvozač, 24-godišnji Gareth Roberts, podlegao ozljedama.

Najveća nesreća sa smrtnim ishodom na reliju dogodila se 2. svibnja 1986. kada su Henri Toivonen i Sergio Cresto poginuli u plamtećoj Lanciji Delta S4 na reliju Korzika. Prilikom vožnje izletjeli su s ceste i survali su se u provaliju.

Ipak, posljednji vozač koji je poginuo za upravljačem na utrci bio je Portugalac Augusto Mendes na Svjetskom prvenstvu u reliju u Portugalu 1989. godine.

Sve to govori koliko su WRC bolidi sigurni pa je vijest da je danas na treningu kod Lobora smrtno stradao irski vozač Craig Breen gotovo nadrealna. Prema prvim informacijama Breen je prednjim lijevim krajem s vozačeve strane udario u drveni stup i na mjestu preminuo, dok je suvozač prošao bez ozljeda.

image

Breen Craig, ilustracija

Profimedia

Pretpostavljamo da je kombinacija velike brzine, glatkog asfalta i kiše dovela do izlijetanja na dijelu gdje se vozi i 150 km/h, a udarac u drveni stup je bio koban za Breena.

Sva energija udarca "slila" se na to jedno mjesto, moguće je da je "zaštitni kavez" probijen, a ako nije to u pitanju, moguće je da je zbog velike brzine došlo do unutarnjih ozljeda. No tada bi isto prošao i suvozač.

Vjerojatnije da je nešto prilikom udarca uletjelo kroz vjetrobran što je bilo kobno za vozača, ili je horizontalni stup ograde pored vertikalnog u koji je auto udario nanio smrtnu ozljedu Breenu. Svi detalji bit će poznati nakon očevida...

Nesreća se dogodila oko 12.40 na lokalnoj cesti 2201 u Loboru, kada je rally osobno vozilo tijekom trening vožnje za WRC Croatia Rally 2023 .sletjelo s ceste i prednjim dijelom udarilo u drveni stup.

Hrvatski auto i karting savez i organizator WRC Croatia Rallyja službeno će se obratiti medijima povodom stradavanja Craiga Breena danas u 17 sati.

Ovo je posljednja objava nesretnog Craiga Breena na Facebooku

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 11:39