OD 1936. DO DANAS

U Parizu je glavna Toyota, a ovo su bili olimpijski auti kroz povijest

Glavna vozila olimpijskih igara kroz povijest bili su i Opel, Nissan, Volkswagen, BMW, Seat, Holden, Buick...

Toyota na Olimpijskim igrama u Parizu 2024.

 Toyota Media

Ljetne olimpijske igre 2024. otvorene su jučer spektakularnom i kontroverznom ceremonijom u Parizu. Automobili na njoj nisu igrali nikakvu ulogu jer se skoro sve baziralo na vodi, nu u idućim će danima biti vitalni za organizaciju jer će prevoziti tisuće sportaša i dužnosnika na sportska borilišta.

Tu ulogu ove godine igra Toyota koja se izborila da njihovi auti budu službena vozila ovih olimpijskih igara. Njihova flota uključuje više od 2650 elektrificiranih vozila, među kojima je i 500 Miraia na vodik. Kako je održivost jedna od glavnih tema ovih igara Toyota se pohvalila da će njihova flota imati 50 posto manji CO2 otisak od vozila na prethodnim olimpijskim igrama u Tokiju.

image

Opel Olympia

Opel Media

Vratimo se sada u povijest i pogledajmo kakva su bila olimpijska vozila nekada. Prvi automobil inspiriran olimpijadom je bio Opel Olympia. Bio je to prvi njemački automobil masovne proizvodnje sa samonosećom karoserijom koja je u potpunosti bila izrađena od čeličnog lima.

Nazvan je po Olimpijskim igrama 1936. u Berlinu i Garmisch-Partenkirchenu, a do trenutka kada je vlada Reicha naredila Opelu da prestane proizvoditi civilna vozila u listopadu 1940., proizvedeno je 168.875 ovih Opela. Opel nije bio sponzor olimpijade u Berlinu jer tada su sponzori bili zabranjeni, no mnogo Opela Olympia stajalo je na raspolaganju organizatorima.

image

Električni BMW 1602

BMW Media

Toyota je poznata kao jedan od prvih službenih sponzora vozila na Olimpijskim igrama u povodu Ljetnih igara 1964. godine u Tokiju. Osam godina kasnije, stvari su ponovno postale regionalne i BMW je podržao Igre 1972. na vlastitom pragu u Münchenu.

BMW je tada u floti čak imao i dva testna vozila na električni pogon. Prerađeni BMW 1602 služio je kao prijevozno sredstvo za organizacijski odbor i koristio se kao automobil za podršku i kameru na raznim natjecanjima na duge staze poput maratona. Doseg je bio taman dovoljan za tih 40-ak kilometara.

image

Električni Toledo s olimpijskih igara u Barceloni

Seat Media

Godine 1992. održane su jedne od najboljih Olimpijskih igara u povijesti. Barcelona se za njih potpuno "renovirala", a za službeno vozilo logično odabran "domaći" Seat. Propisi za maraton Olimpijskih igara tada su već nalagali da vozilo ispred kolone trkaća mora biti bez emisija. Seat je prepoznao priliku i pretvorio svoj Toledo u potpuno električnu verziju s 22 KS što je bilo dovoljno za predviđene brzine do 30 km/h. Za samo tri mjeseca stručnjaci iz Seata su razvili pogon i učinili auto funkcionalnim.

image

Buick je bio službeno vozilo Olipijade u Atlanti 1996. godine

GM Media

Godine 1996. u Atlanti službena vozila su bili automobili GM-ove marke Buick, a GM je osigurao sponzorstvo i 2000. godine u Sidneyu kada je službeni automobil bio australski Holden Commodore. Holden je organizatorima tada osigurao 3000 automobila, a nekoliko godina nakon olimpijade krenulo je propadanje ove tvrtke koje je 2020. godine rezultiralo i njenim ukidanjem.

image

Volkswagen na Olimpijskim igrama u Pekingu 2008.

Volkswagen Media

Godine 2004. u Ateni Hyundai je za rastrošne organizatore osigurao čak 4000 automobila. Četiri godine kasnije je Volkswagen, koji je tada još bio najmoćniji proizvođač automobila u Kini, osigurao vozila za Ljetne igre u Pekingu.

image

BMW na Olimpijskim igrama u Londonu 2016.

BMW Media

Na idućoj Olimpijadi u Londonu 2016. godine, BMW je trideset godina nakon Münchena ponovo bio službeno vozilo. Na Olimpijskim igrama u brazilskom Rio de Janeiru 2016. godine glavni je bio Nissan sa svojom flotom od čak 4200 automobila.

image

Nissan je bio službeni automobil Olimpijskih igara 2016. u Riu

Nissan Media

Na prošlim Olimpijskim igrama u Tokiju, koje su zbog pandemije koronavirusa održane 2021. godine Toyota je ugrabila priliku i postala službeni proizvođač vozila za Olimpijske igre.

image

Toyota na Olimpijskim igrama u Parizu 2024.

Toyota Media

Očito im se to isplatilo jer ponavljaju to i za ovogodišnje izdanje u Parizu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. studeni 2024 04:14