TRŽIŠTE AUTOMOBILA

U najlošijem kolovozu desetljeća prodano svega 2663 automobila

Teško će se do kraja 2010. godine doseći 40.000 prodanih automobila, što nikako ne sluti na dobro
Teško će se do kraja 2010. godine doseći 40.000 prodanih automobila, što nikako ne sluti na dobro

Pad prodaje automobila nastavio se i u kolovozu te se čini da najgore tek predstoji. Prema rezultatima redovitog mjesečnog istraživanja agencije Promocija plus prodano je samo 2663 novih automobila, što je najgori rezultat u kolovozu u proteklih deset godina, te nakon tradicionalno lošeg siječnja, najgori mjesečni rezultat u ovoj godini.

Slaba premium prodaja

Podjednako je loš i obračun za prvih osam mjeseci ove godine, jer je prodano 26.064 novih automobila, što je pad za više od dvadeset posto u usporedbi s istim razdobljem prošle godine. A kad se uspoređuje s dosad rekordnom 2008. godinom, pad iznosi više od 70 posto.

U kolovozu je najbolju prodaju, po već ustaljenoj tradiciji, ostvario Opel, sa 380 prodanih primjeraka, a na drugo se mjesto po prvi put probio Ford, sa 254, a na trećem je Renault (222). Slijede Chevrolet (215), Peugeot (214), Volkswagen (196), Hyundai (150), Škoda (116), Citroën (111) i Kia (98). S tim rezultatima nitko ne može biti zadovoljan. Najveći ceh platili su japanski i talijanski proizvođači.

Mazda je tek na 12. mjestu, sa 81 prodanim primjerkom, Toyota 13. sa 73, Suzuki 14 sa 69, a Honda je prodala svega 38 modela. Ne ide dobro ni najjeftinijim modelima, premda 95 prodanih Dacija (ukupno 11. mjesto) u ovoj situaciji ne izgleda loše. Vrlo slaba prodaja je i među elitnim autima - prvi je Mercedes-Benz sa 55, drugi BMW sa 47 i treći Audi sa 33 prodana primjerka.

Brojke s kraja 90-ih

Po prodaji u prvih osam mjeseci ove godine, tržište automobila u Hrvatskoj vratilo se na brojke s kraja 90-ih, što zasigurno ne sluti na dobro. Do kraja godine teško će se doseći brojka od 40.000 prodanih automobila, što su početkom godine bile pesimističke prognoze. Nastavlja se urušavanje tržišta, a uskoro se ne mogu očekivati bolji rezultati.

Prodaja u 2010. - Opel prvi, VW drugi, Chevrolet treći



Na razini 2010. na prvom mjestu je Opel, sa 3405 prodanih automobila i tržišnim udjelom od 13,1 posto. Na drugom je mjestu VW sa 3017 prodanih (11,6 posto), na trećem Chevrolet sa 2019 (8,2 posto), na četvrtom Renault sa 2117 (8,1 posto) i petom Peugeot (8,1 posto). Slijede Hyundai, Škoda, Ford, Citroën, Mazda...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
17. prosinac 2025 11:06