Kola su krenula nizbrdo kada je puknuo skandal s Volkswagenom, prvo razotkrivanjem te potom njihovim priznanjem kako su varali na emisijama štetnih ispušnih plinova na više od 11 milijuna dizelaša. Taj je događaj od prije već više od četiri godine označio točku bez povratka za automobile pokretane dizelom. Zauvijek...
Dizelaši su došli na zao glas, a "zeleni" su napokon došli na svoje, sve više europskih gradova uvodi ograničenja ili zabrane za prometovanje vozila pokretanih dizelom, a trgovci rabljenim automobilima u Njemačkoj muku muče kako bi prodali primjerke pokretane dizelom, prenosi DW.
Nijemci sve manje kupuju dizelaše zbog zabrana, odnosno, ograničenja, tzv. ekoloških zona, koje su u zadnjih nekoliko godina uvedene u 50-ak njemačkih gradova.
Tako je, primjerice, dizelašima zabranjeno ulaziti u dvije ulice u centru Stuttgarta te u tri ulice u Hamburgu, a prema najavama, zabrane će u budućnosti biti još i rigoroznije. Istim stopama kreću i u Milanu i Londonu.
Zbog svega toga 350.000 takvih vozila vrijednih pet milijardi eura, poput olova stoje na parkiralištima trgovaca rabljenih.
Danas, da bi se u Njemačkoj prodao rabljeni dizelaš treba proći 106 dana, a na svakom od njih trgovci dnevno gube 28 eura. Pritom, naravno, ide se na jako snižavanje cijena, no bezuspješno.
Najteže je prodati rabljene luksuzne sportske primjerke poput BMW-a Serije 6 Coupe, modele kakvima su cijene drastično smanjene no interesa nema...
"Donedavno mi je prodaja dizelaša išla odlično, a sada ih se ne mogu riješiti zbog tih zabrana. Evo, Passat dizel, euro 6, novi automobil koji inače stoji 28 tisuća eura, danas ne mogu ga prodati ni za 21 tisuću eura, govori Akaygun Hasan, vlasnik prodavaonice rabljenih automobila u Njemačkoj.
Prema podacima njemačkog udruženja trgovaca automobilima, dizel automobil star tri godine, s 45 tisuća pređenih kilometara, izgubilo je polovicu svoje vrijednosti, a u rukama njemačkih trgovaca takvih je automobila ostalo 350 tisuća.
"Svi mi govore tjeraj auto na Balkan, izvezi ga u Srbiju, prešao je 300.000 kilometara, a može još toliko", prepričava jedan trgovac.
Sudeći prema trenutnom stanju na njemačkom tržištu rabljenih, tek sada slijedi veliki val unosa polovnih dizelaša iz Njemačke, na jugoistok Europe uključujući i Hrvatsku, a to je, po prilici, ono za što se njemački autodileri na veliko spremaju debelim spuštanjem cijena samo kako bi se riješili velikih zaliha.
U 2018. godine izvoz polovnih automobila na istočno i jugoistočno europsko tržište iz Njemačke bio je 226 tisuća vozila, a to je dvostruko više u odnosu na 2013. godinu, prije Volkswagenovog skandala, kada ih je izvezeno 142 tisuće.
U Hrvatsku je tako samo lani iz Njemačke stiglo 7500 automobila, što predstavlja ekstreman porast od 90 posto u odnosu na godine prije. Čeka li nas u idućoj godini još veći porast unosa dizelaša s obzirom na situaciju u Njemačkoj? Više je nego izgledno...
Još uvijek, i kod nas ljudi više gledaju vrijednost za uložen novac nego na kvalitetu zraka koji ćemo udisati ako se Hrvatska doista prometne u groblje dizelaša iz Njemačke...
-->
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....