BURZA

U Europi prodaja pala za 1,4 posto,a u Hrvatskoj porasla za 19 posto

Nakon prošlogodišnjeg udaranja o dno, posljednje prodajne brojke daju naslutiti da smo u godini blagog oporavka, u kojoj je VW postao najprodavanija marka, a Škoda Octavia najprodavaniji model
 Željko Puhovski

U prvih šest ovogodišnjih mjeseci u Europi je prodano 7,316.671 novih automobila. Golema brojka, zar ne? Unatoč tome, to je za 1,4 posto slabiji rezultat nego u istom periodu lani. A kako je bilo kod nas? Sa 30. lipnjem, prema podacima agencije Promocija Plus, broj novoregistriranih automobila u Hrvatskoj zaustavio se na 23.137 primjeraka.

Puno ili malo? Kako se uzme… U odnosu na rekordnu 2008., kad je 49.321 automobila značio pravu tržišnu žetvu, ovogodišnja brojka je mršava, jako mršava. No, u odnosu na 2010., porasla je za 19 posto! Znači li to da nam sveukupno ide bolje nego zemljama Europske unije, da nam se gospodarstvo ubrzano oporavlja? I sami znamo da to nije istina… Pa u čemu je onda štos? Jednostavno - Europa i u doba najvećeg pada prodaje, tijekom 2009., nije bila ni blizu dna, dok smo mi pošteno tresnuli i sad se poput ispuhane loptice vraćamo prema boljim brojkama.

No, to će potrajati… I da ne bude zabune, generatori ovog rasta prodaje nisu privatni kupci, već pravne osobe – razne tvrtke, rent-a-car agencije i državne institucije. Njihov je udio u novim registracijama oko 60 posto, kod nekih proizvođača i 90 posto, a dodatnu težinu daje činjenica da je riječ o skupljim modelima, s kompletnijom opremom i snažnijim motorima od prosjeka. Upravo zato se i prosječna vrijednost novokupljenog auta popela na gotovo 20.000 eura.

Isto tako, još se jednom pokazalo kako smo mi tržište na čija kretanja svake godine sve veći utjecaj imaju cijene (čitaj: akcije…), koja i do jučer manje uvažavanim markama omogućuje prodor u društvo dobro prodavanih. S druge strane, u klasi statusnih modela njemačkim proizvođačima nitko ne može ni blizu.

Tako je i na kraju ovog polugodišta bilo onih koji su slavili, ali i onih koji su izgubili povjerenje tržišta. Razloga za dobro raspoloženje svakako najviše imaju uvoznici Volkswagena, kojima je konačno pošlo za rukom nakon niza godina skinuti Opela s prvog mjesta. Zanimljivo, Volkswagen je najomiljeniji i u segmentu rabljenih iz uvoza… Na godišnji odmor lagodno odlaze i zastupnici Renaulta, Peugeota, Škode, Hyundaija, Citroëna, Dacije, Kie... S druge strane, preslagivanje tržišne taktike može se očekivati u Fordu, Mazdi, Fiatu…

A kako se u istom periodu trgovalo dvokotačima? Jednom riječju - jadno. Tek 328 prodanih motocikala (-29 posto) i 2257 skutera (-4 posto) dovodi trgovce do prosjačkog štapa…

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 01:44