NISU DOBRO PROUČILI UGOVORE

U BRAKU TEK PAR MJESECI, A VEĆ NA POMOLU PRVA KRIZA: PSA grupa od GM-a traži 800 milijuna eura povrata ulaganja. Evo i zašto!

Prije preuzimanja GM je predstavio plan prema kojem Opel može spustiti emisiju plinova na zadanu razinu i kao što znamo dogovor je krajem lipnja postignut. No, sada je odbor direktora PSA grupe ustanovio nepravilnosti u toj računici...

PSA grupa krajem lipnja je preuzela Opel, a sada su se javili prvi problemi unutar nove grupacije. Naime, Francuzi traže pola novaca od transfera nazad! Kako izvještava Reuters, PSA grupa zahtjeva 600-800 milijuna eura naknade. Razlog? Ovih dana otkrili su da je plan smanjenja emisije CO2 Opelovih modela koji im je prije preuzimanja prezentirao GM neodrživ. Krenimo redom: prema regulaciji EU proizvođači će do 2021. godine morati drastično smanjiti prosječnu emisiju CO2 u svojoj gami, pa će tako prosječna emisija CO2 sa sadašnjih 130g/km morati biti 95g/km.

Car Emissions Testing Facts

To je prilično zahtjevan zadatak za sve proizvođače, pogotovo kada se uzme u obzir da je udio benzinaca u prodaji sve veći (a oni imaju veće emisije CO2). Svi proizvođači koji neće uspjeti ispuniti ovu normu plaćat će kazne ovisno o tome koliko su iznad granice, a one kreću od 95 eura po proizvedenom automobilu. To naravno može rezultirati ogromnim gubicima. Prije preuzimanja GM je predstavio plan prema kojem Opel može spustiti emisiju plinova na zadanu razinu i kao što znamo dogovor je u lipnju postignut.

automotivenews

No, sada je odbor direktora PSA grupe ustanovio nepravilnosti u toj računici. Prema izvorima Reutersa, jedno od neugodnih iznenađenja u spomenutom planu predstavljenom od strane GM-a je oslanjanje na značajnu prodaju električnog modela Ampere. Spomenuti model ne samo da vjerojatno neće biti prodan u brojkama koje su uključene u plan, već po svakom prodanom primjerku kompanija gubi 10 tisuća eura! Dakle, niti u jednoj verziji nema ekonomske računice. Ako se proda velik broj Ampere, a sa svakim primjerkom se gubi novac, rezultati će biti loši.

The Opel Ampera-e goes on sale first in Norway, the most mature electric vehicle market in Europe.
Opel

S druge strane, ako prodaja neće ići po planu, prosječna razina CO2 među modelima iz game će biti veća pa će se plaćati gore spomenuti penali. "Ovo rješenje je ekonomski neisplativo i dovelo bi do enormnih troškova. Prije svega treba smanjiti trošak po prodanom modelu, odnosno povećati mu cijenu, međutim tada će prosječna emisija CO2 porasti i opet smo u problemu", izjavio je neimenovani izvor kako piše Reuters. Naravno, postavlja se i pitanje (ne)pažnje francuskog koncerna čiji su ljudi ovaj problem trebali uočiti prije nego što su čelni ljudi stavili svoj potpis na ugovor o preuzimanju.

Michael Lohscheller (Opel) - Carlos Tavares (PSA grupa) FOTO:PSA

PSA grupa već je obustavila proizvodnju modela Ampere u Norveškoj gdje je prodana većina od dosad obavljenih 1500 isporuka. Uz to, cijena za ostatak Europe povećana je za 5700 eura. Kako stvari zasad stoje, Opel će u vrijeme kad se počne primjenjivati novi propis vezan uz CO2 biti oko 10g/km iznad dozvoljene razine, što bi moglo rezultirati kaznom od čak milijardu dolara! Reuters navodi kako upravo zbog toga PSA grupa želi što prije provesti svoj plan čije detalje možete pročitati ovdje, a prema kojem će Grandland X, Crossland X i nova Corsa dobiti plug-in hibridne ili električne verzije. U svakom slučaju, pratit ćemo razvoj ove situacije.

IZVOR: REUTERS

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 02:01