Nastavlja se trend rasta prodaje novih automobila. U prva tri mjeseca registrirano je solidnih 10.876 primjeraka, odnosno 1747 više nego u isto vrijeme lani. U postocima, povećanje za 19,1 posto jedno je od najvećih u Europi pa odjekuje još snažnije, tim više što je ovo već četvrta godina zaredom kako na ceste dolazi sve veći broj novih auta.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2017/4/14/14/IMG_3119.jpg)
A što se kupovalo? Odabir se uglavnom kretao ustaljenim stazama, s ponekom iznimkom. Clio, Vitara i Astra su tercet koji je poveo igru u prvom kvartalu i jedini imaju više od 400 registriranih primjeraka, premda treba reći da prednost pred Octavijom i Focusom zapravo nije velika. Zanimljivo je da Volkswagenovih modela nema u samom vrhu, odnosno među pet vodećih, ali ipak vidljivo dominiraju na ljestvici 10 najprodavanijih. Polo, Tiguan, Golf i Passat, na pozicijama od šeste do desete, zauzeli su gotovo pola prostora na ljestvici.
![Emblems of VW Golf VII car are pictured in a production line at the plant of German carmaker Volkswagen in Wolfsburg, February 25, 2013. REUTERS/Fabian Bimmer/File Photo](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2017/4/14/14/2016-11-19T011031Z_1637589765_S1BEUNQHVZAA_RTRMADP_3_VOLKSWAGEN-SPENDING.jpg)
Treba pritom istaknuti izuzetno dobru prodaju novog Tiguana, a s druge strane jedan od najslabijih plasmana Golfa posljednjih godina, dobrim dijelom uzrokovanog smjenom starog i redizajniranog modela. Bez obzira na to, sve marke koncerna VW izuzetno dobro su poslovale, baš sve su zabilježile osjetan rast prodaje i zajedno osvojile gotovo trećinu tržišta (29,9 posto). Sam Volkswagen drži 13,8 posto (svaki sedmi prodani auto u Hrvatskoj je marke VW), a čak je i Audi, čiji modeli nisu jeftini, ušao u društvo 10 najprodavanijih proizvođača.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2017/4/14/14/LAC_5062.jpg)
Kao zanimljivost bilježimo nakon duljeg vremena i Ladu u prodajnim statistikama. Registrirane su dvije nove Nive. Premda je tržište raslo, neke marke nisu uspjele pratiti pozitivan trend. Manje nego lani prodali su Mazda, Peugeot, Toyota, Mini, Smart i Subaru. S druge strane, nešto bolje se prodavala za naše prilike ekskluziva. Jaguar je tako prodao 14 primjeraka, Porsche 11, a na ceste je izašao i jedan Maserati Quattroporte.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2017/4/14/14/BMW-i3-2014-1600-6e.jpg)
A posve suprotno europskim i svjetskim trendovima, pravi potop doživjeli su hibridi i električni automobili. Lani je u ovo doba registrirano 119 hibrida i 22 električna auta, a sada niti jedan hibrid i samo dva električna. Hrvati i dalje najviše vole dizele, čiji udio doduše pada, ali i dalje je prevladavajućih 59,1 posto.
Ukratko Visok plasman Tiguana, bolji od Golfa i jednak Polu, iznenadio je mnoge, no bez razloga jer kombinacija VW i rastući segment SUV ne mogu biti nezanimljiva kombinacija. Fabia se pak prodaje dvostruko bolje nego 2016. Clio ima 68 posto bolju prodaju nego lani i najtraženiji je auto prvog kvartala. Vitara mu međutim, vruće puše za vratom Dok druge države potiču prodaju hibrida i električnih auta, naša je rekla - ne može. Prodani su samo po jedan BMW i3 i e-Golf 29,9 posto udjela drže marke koncerna VW, najviše u novijoj povijesti hrvatskog tržišta 48.000 prodanih auta očekuje se do kraja godine, 10-ak posto više nego 2016. (44.106) |