Vremena i dizajn automobila se mijenjaju. Prije su primjerice zasloni na dodir i u boji bili rezervirani za ekskluzivne modele, dok je danas gotovo nezamislivo da automobili, čak i oni nižih klasa, nemaju iste.
Slična stvar je i s naplacima. Nekad su 14 i 15-inčni naplaci bili sasvim normalna stvar. Danas? Teško da ćete ih naći, eventualno na osnovnim izvedbama malih gradskih automobila.
Trend povećanja „colaže” je sve izraženiji. Renault je prije nekoliko godina s predstavljanjem novog Scenica izazvao brojne i dvojne komentare kada su objavili da će njihov model serijski dolaziti s 20-inčnim naplacima.
Naravno, javile su se polemike, budući da će kupci odmah pomisliti o potencijalno visokoj cijeni guma.
Ipak, u Renaultu su mislili na ovaj problem te su s troje vodećih proizvođača guma (Michelin, Goodyear i Continental) sklopili ugovore prema kojima se isti obvezuju ponuditi gume za navedeni model po cijenama koje ne prelaze cijene guma dimenzija 17 inča.
Ovo naravno nije jedini slučaj. Proizvođači sve više forsiraju veće naplatke. Sigurno je da tako njihovi modeli izgledaju kudikamo bolje i agresivnije.
GM Authority tako piše da su se šef dizajna GM-a Michael Simcoe i izvršni direktor Bremba za SAD u podcastu su se dotaknuli upravo spomenute teme sve većih naplataka.
Simcoe se izjavio kako „svaki dizajner upravo s velikim lijepo dizajniranim naplacima dobiva dojam da je automobil širi i agresivniji, te kako se u današnje vrijeme čak i naplatak od 18 cola može smatrati malim”.
Oboje su se složili kako će uskoro 19 i 20-inčni naplaci biti ono što su 18-inčni danas. U kojem smjeru sve to ide? Ako pitate Simocoea iz GM-a, idemo prema dobu kada će naplaci biti veličine 24 do 26 inča!
Mi se pitamo kako bi to izgledalo na našim cestama punim rupa gdje i sa 17-inčnim naplacima može biti problema...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....