Toyota bZ4X
Prvi model Toyote ciljano razvijen za električni pogon ima doseg od čak 516 km
Atraktivna Toyota bZ4X prvi je model japanske tvrtke ciljano razvijen za električni pogon, zahvaljujući čemu prostrani SUV rastegnut na izdašnih 469 cm stiže s baterijskim paketom integriranim u šasiju. Time je osigurano nisko težište, uzorita raspodjele mase i velika krutost karoserije što pridonosi sigurnosti i pospješuje upravljivost.
Uz kotače od 20 cola, izražene pragove i zaštitne obloge na karoseriji već na prvi pogled poziva na avanturu, u prostranoj, besprijekorno izrađenoj unutrašnjosti smješten je veliki dodirni zaslon od 12 inča i vojska napredne elektronike za pomoć vozaču, no najveći aduti ipak su skriveni ispod lima.
bZ4X je, naime, svojevrsna kruna Toyotinog višedesetljetnog razvoja i istraživanja tehnologije baterija za elektrificirana vozila, čemu svjedoči i to što japanska tvrtka nije samo u podnicu smjestila izdašnu, vodom hlađenu litij-ionsku baterije od 71,4 kWh, nego je i spremna jamčiti da joj korisni kapacitet neće pasti ispod 70 posto niti nakon 10 godina. Osim toga, osigurana je i izdašna autonomija, neovisno o tome bira li se izvedba s prednjim pogonom (doseg od 516 km) ili ona 4x4 (doseg od 470 km), izvedena pomoću dva elektromotora snage 80 kW.
Pritom treba reći da bZ4X nije samo ekološki podoban već ima i pregršt snage za dinamičnu vožnju - s pogonom na prednje kotače pogoni ga elektromotor od 204 KS i 265 Nm, pomoću kojega se stotka hvata za 8,4 sekunde i doseže maksimalnih 160 km/h. Izvedba s pogonom na sve kotače ima 218 KS i 336 Nm, najveća brzina je ista, dok je ubrzanje do 100 km/h iznosi još kraćih i eksplozivnijih 7,7 sekundi.
Toyota RAV4
Doseg na struju od čak 75 kilometara
RAV4 u plug-in izvedbi dolazi s moćnih 306 KS, naprednim pogonom 4x4 te izdašnom baterijom od 18,1 kWh koja omogućuje prevaljivanje čak 75 km na struju. U praksi to znači da masivan (1980 kg), prostran i bogato opremljen SUV uz redovito punjenje nije problem voziti bez potrošnje kapi benzina.
Dobro je i što punjenje baterije uz pretvarač od 6,6 kW na traži puno vremena. Na kućnoj utičnici taj je posao gotov za 7,5 sati, dok na kućnom punjaču od 7,4 kW za njega treba 2,5 sata. Cijena kreće od 446.200 kuna, a taj se iznos uz poticaj može umanjiti za 40.000 kuna.
Lexus NX
Elektrifikacija i prestiž idu ruku pod ruku
Druga generacija prestižnog crossovera NX podarila je Lexusu plug-in hibridni prvijenac s oznakom 450h+, koji je s jednim punjenjem u stanju samo na struju prevaliti gotovo sto kilometara. Kao i kod plug-in hibridne Toyote RAV4, 2,5-litrenom atmosferskom benzincu s četiri cilindra i 185 KS pridružuju se ne jedan, već dva elektromotora - prednji od 182 KS i stražnji od 54 KS. Sve zajedno 309 KS.
Sasvim dovoljno da unatoč pune dvije tone do stotke stigne za kratke 6,3 s i na autocesti uhvati pristojnih 200 km/h. Nudi se od 547.700 kn.
Lexus UX
Gradska šminka uz električnih 204 KS
Potpuno električni Lexus UX 300e pogoni elektromotor snage 204 KS i 300 Nm, dovoljan da se stotka uhvati za kratkih 7,5 s i bez napora dosegne maksimalna, elektronski ograničena brzina od 150 km/h. Litij-ionska baterija kapaciteta 54 kWh smještena u podnicu ispod stražnjih sjedala omogućuje doseg s jednim punjenjem od solidnih 315 km. Uz maksimalnu snaga punjenja od 50 kW na brzom punjaču se baterija do 80 %o kapaciteta puni za 50 minuta. Početnu cijenu tog atraktivnog gradskog crossovera od 411.500 kuna je pomoću državnih poticaja moguće umanjiti za 70.000 kuna.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....