EU TRŽIŠTE

Tko je u krizi? Prodaja Volkswagena jako raste u Europi, no drugom divu prodaja drastično pada

Volkswagen grupa je trenutačno u velikoj krizi no to se ne vidi po prodaji, štoviše učvrstili su svoju dominantnu poziciju u Europi

Salon automobila, ilustracija

 VDWI/Alamy/Alamy/Profimedia

Problemi u Stellantisu nastavljaju se gomilati, a najnoviji podaci o prodaji koje je objavila europska udruga proizvođača automobila ACEA, izgledaju jako loše za ovu grupaciju. Proizvođač automobila pretrpio je značajan udarac u listopadu, s padom prodaje za 16,9 posto. U listopadu 2023. Stellantis je držao 18,4 posto udjela na tržištu novih automobila. U istom mjesecu ove godine njegov je udio pao na 15,1 posto. Velik dio ovog pada povezan je s lošim rezultatima marki Citroen i Fiat, čija je prodaja pala za 35,4 posto, odnosno 46,2 posto. U minusu su i Lancia, sa zapanjujućim padom od 79,3 posto, Alfa Romeo (-19,3 %), Jeep (-10,9 %), DS (-7,1 %) i Opel/Vauxhall (-2,1 %).

image

Prodaja automobila u Europi u listopadu 2024.

ACEA - European Automobile Manufacturers‘ Association

Volkswagen grupa je trenutačno u velikoj krizi no to se ne vidi po prodaji. Njemački automobilski div zabilježio je skok prodaje od 16,7 posto, i prodao 35 tisuća vozila više nego u istom mjesecu prše godine. Ovaj porast povećao je njegov tržišni udio s 24,9 posto na dominantnih 28,7 posto. Seat je zabilježio veliki rast prodaje od 63,3 posto. Škoda je skočila za 26,7 posto, a sama marka VW zabilježila je velikih 20,5 posto rasta. I Cupra je nastavila svoju uzlaznu putanju s porastom prodaje od 19,6 posto.

image

Prodaja automobila u Europi u listopadu 2024.

ACEA - European Automobile Manufacturers‘ Association

Na čitavom tržištu EU,a i drugih zapadnih država Europe prodaja je u listopadu porasla za 1,1 posto Značajno je porasla Španjolskoj sa skokom od 7,2 posto i u Njemačkoj, koja je zabilježila oporavak prodaje od 6 posto nakon tri mjeseca pada. U cijeloj godini, prodaja novih automobila u Europi je porasla za 0,7 posto.

image

Prodaja automobila u Europi u listopadu 2024.

ACEA - European Automobile Manufacturers‘ Association

Što se tiče preferencija pogonskih sklopova, potražnja za benzinskim automobilima ove je godine u Europskoj uniji pala i u listopadu, jer su činili 30,8 posto tržišta, što je pad u odnosu na 33,4% prije dvanaest mjeseci. Hibridna vozila su, s druge strane, u usponu, postajući omiljeni izbor u Europi s udjelom od 33,3 posto (porast s 28,6 %). Baterijska električna vozila također su u blagom porastu te zauzimaju 14,4 posto, dok su plug-in hibridi (PHEV) stabilni na 7,7 posto. Dizelski motori, nekada dominantni, pali su na samo 10,9 posto, dok ostali pogonski sklopovi čine samo 2,9 posto.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. prosinac 2024 17:02