Tesla svojim inovacijama već godinama izaziva druge proizvođače automobila, a neki od njih su prihvatili izazov. Automobilska industrija trenutno je pogođena nedostatkom računalnih čipova, no unatoč tome, pravi šok za njemačko ‘trojstvo‘ ipak je činjenica da ih je, ‘na njihovom terenu‘ u Njemačkoj, nadmašio Teslin Model 3.
U rujnu je u Njemačkoj prodano 6100 novih Audija A4, BMW-a Serije 3 i Mercedesa C/CLA-klase. Isti mjesec, prodaja Modela 3 dosegla je brojku od 6800. Kako bismo dobili širu sliku, Audi je prodao samo 900 jedinica A4. Mercedes je prošli mjesec prodao 2200 C-a i CLA-a, dok je BMW najbolji od trojice s 3000 prodanih Serija 3.
Zanimljivo je što se ovo dogodilo prije otvorenja nove Tesline tvornice u Grünheideu. Nije ni čudo što je Herbert Diess, izvršni direktor Volkswagen grupe, prošlog tjedna svojim najvišim menadžerima naveo kako kompanija mora demontirati svoje stare tvornice i zamijeniti ih novim, učinkovitijim proizvodnim pogonom ako želi ostati konkurentna Tesli u budućnosti.
U suštini, stvar je vrlo jednostavna. Riječ je o prelasku s vozila na fosilna goriva na električna vozila. ‘U rujnu 2020. godine BMW, Audi i Mercedes i dalje su mogli prodati više od 11.000 vozila s unutarnjim izgaranjem u navedenom segmentu, što je gotovo dvostruko više nego u rujnu 2021. godine‘, navodi Wirtschaftts Woche.
EV revolucija počinje dobivati zamah i u Njemačkoj – prošli mjesec prodano je 41 posto manje vozila na fosilna goriva u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Prodaja dizelaša pala je za 54 posto na godišnjoj razini, što odražava iskustvo Norveške, u kojoj je prodaja dizelaša gotovo nestala. S druge strane, prodaja hibrida porasla je za 11 posto, plug-in hibrida za 14 posto, dok je prodaja čistih EV-ova porasla za nevjerojatnih 59 posto.
Ako njemačko ‘trojstvo‘ ne uspije povećati prodaju svojih automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem, njihova je budućnost uvelike ugrožena. I dok Volkswagen i Mercedes razmišljaju o električnoj budućnosti, čini se da BMW ‘odmara na ležaljci‘ uvjeren u to da su EV-ovi samo prolazna faza automobilske industrije u pubertetu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....