Tesla s najviše kilometara na svijetu razotkrio je najveći problem, no za razliku od onoga što bismo očekivali - to nisu baterije. S oko 2 milijuna prijeđenih kilometara, ovaj Tesla Model S pokazuje pouzdanost ove važne komponente...
A to je dobro, jer ambiciozan proces prelaska na 100 posto električnu mobilnost u koji je krenula europska automobilska industrija ne prolazi bez kontroverzi, a glavne se vrte oko ključne komponente ove vrste automobila - baterije.
Njihova visoka cijena, degradacija tijekom vremena i upotrebe, kao i ono što će uslijediti za baterije (recikliranje) nakon što završe svoj vijek trajanja te vađenje potrebnih sirovina u središtu su pozornosti.
Međutim, najreferentniji proizvođač električnih automobila Tesla zahvaljujući primjerku s fotografija omogućuje nam da vidimo što možemo očekivati u budućnosti.
Rekorder po kilometraži, ovaj Tesla Model S P85+ ipak otkriva druge probleme koji u ovom slučaju zadaju glavobolje tijekom godina i kilometara, piše portal FCE.
Nijemac Hansjörg von Gemmingen-Hornberg vlasnik je Tesle Modela S P85+ i vozi ga već gotovo deset godina, a u punih devet godina auto je prešao više od 1, 7 milijuna km.
Kao što se i očekivalo u tom razdoblju i s tom kilometražom, njegov Tesla nije prošao bez problema i kod auta su dijagnosticirani različiti problemi.
Sama baterija je morala biti promijenjena dva puta, prva nakon 650.000 km, a druga otprilike 550.000 km kasnije. Vlasnik Tesle kaže da će je morati promijeniti treći put zbog pogreške koja ograničava izlaznu snagu, što utječe na vrijeme punjenja. No to je za ovakvu kilometražu jako dobar rezultat.
Prve dvije promjene bile su unutar jamstva vozila, no očekivano, trošak treću zamjene snosit će vlasnik i to će ga stajati 20.000 eura.
Ogromna je to investicija koja će njegovom Modelu S P85 + osigurati bateriju od 100 kWh što znači da će imati kraće vrijeme punjenja.
Dakle, imamo Teslu Model S kojem je u oko 2 milijuna prijeđenih kilometara tri puta trebala zamjena baterije. Očekivalo bi se da će to biti glavni problem nakon gotovo 10 godina.
Međutim, stvarnost je drugačija jer se pokazalo da postoji još jedna, jednako ključna komponenta koja daleko nadmašuje bateriju u broju zamjena, a to je elektromotor. Pogonska jedinica von Gemmingen-Hornbergerovog Modela S P85+ smještena na stražnjoj osovini bila je zamijenjena čak 11 puta.
U većini slučajeva promjenu motora zahtijevala je konstantna povećana buka, a ne smanjenjem performansi. Unatoč tome, ne možemo zanemariti da je praktički svaki motor trajao manje od 200.000 km. Usput rečeno, za razliku od onoga što se može dogoditi s promjenom baterija, a to je posjet ovlaštenom servisu i zamjena, kod elektromotora vlasnik Tesle ima mogućnost obaviti popravak mimo Tesle, ili ga izravno zamijeniti drugim iz neke razbijene Tesle pa je i trošak manji.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....