protiv plana EU

Talijanska udruga auto industrije: ‘Možemo smanjiti emisije i bez električnih vozila‘

ANFIA se ne protivi klimatskim ciljevima, ali umjesto žele veći fokus na vodik, biogoriva i sintetička goriva

Motori s unutarnjim izgaranjem
 

 Profimedia

Prema Reutersu, talijanski proizvođači automobila odbijaju potencijalne promjene Europske unije koje bi funkcionalno zabranile sve nove automobile na fosilna goriva do 2035.

Talijansko udruženje automobilske industrije (ANFIA) u utorak se izjasnilo protiv plana EU-a da učinkovito eliminira automobile s unutarnjim izgaranjem u sklopu inicijative da do 2050. godine budu ugljično neutralni.

Vrijedi napomenuti da se ANFIA ne protivi klimatskim ciljevima, ali umjesto toga predsjedavajući Paolo Scudieri želi više fokusa na vodik, biogoriva i sintetička goriva (kao što je e-gorivo koje podržava Porsche) koja bi mogla smanjiti emisije ugljika u vozilima na fosilna goriva.

image

Paolo Scudieri

Web Screenshot

Glavna briga za industriju, istaknuo je Scuderi, je gubitak radnih mjesta. Dok se predviđa 6000 novih radnih mjesta unutar Italije zbog povećane proizvodnje električnih vozila, cjelokupna autoindustrija trenutno zapošljava oko 73.000 ljudi u zemlji, a ti poslovi bi mogli biti ugroženi zbog prelaska s vozila s unutarnjim izgaranjem.

Prema ANFIA-i, 450 od 2200 proizvođača autokomponenti u Italiji nije ni počelo proizvoditi dijelove za električna vozila, što ih, kaže Scudieri, dovodi u opasnost od gašenja. Dok EU tek treba glasati o novoj de facto zabrani automobila s unutarnjim izgaranjem, sljedeći tjedan će se održati rasprava o različitim klimatskim politikama, uključujući potencijalnu zabranu.

image

Automobil s unutarnjim izgarnjem

Web Screenshot

Vrijedi napomenuti da se sintetička goriva već dugo koriste kao rješenje za klimatske promjene, ali se pokazalo da je njihova stvarna korisnost u smanjenju emisija ograničena, a u nekim slučajevima, njihov energetski intenzivan proizvodni proces može pogoršati ukupne emisije stakleničkih plinova.

image

Ferrari Portofino, 3,9-litreni V8

Ferrari

Automobili s vodikom također su naišli na probleme, jer je njihovo vađenje jednako energetski intenzivno, a to je ako lanci opskrbe uopće izdrže dovoljno dugo da napune stanice. To ne znači da su EV-ovi čarobno rješenje za sva ekološka pitanja – oni imaju svoje probleme.

image

Automobil s unutarnjim izgarnjem

Web Screenshot

Unatoč tim potencijalnim zabrinutostima, Scudieri se i dalje nada odluci EU, te je rekao: "Svaki pojedinačni glas će se računati i moja je želja da talijanski zastupnici u Europskom parlamentu imaju na umu interese zemlje. Teško je zamisliti budućnost u kojoj Italija proizvodi samo tihe automobile bez motora".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 19:24