VOŽNJA NA STRUJU

Talijani ukrali ideju od Kineza: ‘Mijenjamo praznu bateriju s punom za pet minuta‘

Rješenje za zamjenu baterija naknadno će se implementirati u sva električna vozila koncerna Stellantis

Fiat-500e Abarth (ilustracija)

 Fiat

Do 2035. godine Europska unija planira zabraniti prodaju novih automobila pokretanih motorima s unutarnjim izgaranjem, a prema planu Europske komisije, na cestama bi do tada trebalo biti oko 30 milijuna potpuno električnih automobila.

Za većinu potencijalnih kupaca električnih automobila, najveći problem i dalje je vrijeme punjenja baterije, no prema svemu sudeći, rade se ogromni koraci koji bi trebali barem ublažiti taj problem.

Kako smo već pisali u travnju ove godine, kineski proizvođač NIO ponudio je svoje rješenje i otvorio svoju prvu "Power Swap Station" stanicu gdje vozači mogu zamijeniti praznu bateriju punom!

Prva stanica na europskom tlu otvorena je u Danskoj, a cijeli proces je automatiziran i traje oko pet minuta.

Gotovo istu stvar upravo je najavio i veliki automobilski koncern Stellantis koji navodi da će program lansirati početkom 2024. godine.

Stellantis i američka kompanija Ample potpisali su sporazum o uspostavi partnerstva u tehnologiji punjenja baterija električnih vozila koja može isporučiti potpuno napunjenu bateriju električnog vozila za manje od pet minuta.

Modularno rješenje za zamjenu baterija naknadno će se implementirati u sva električna vozila koncerna Stellantis.

image

Fiat 500e (ilustracija)

Arhiva Cropix

Planirano je da program započne u Madridu početkom 2024. godine koristeći flotu od stotinjak Fiata 500e koji je ujedno i najprodavaniji električni automobil unutar grupacije Stellantis.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 23:54