Jeste li znali?

Švicarski proizvođači satova i drago kamenje: Koja je tajna fascinantnih instrumenata Bugattija Tourbillona?

Bugatti Tourbillon

 Bugatti Media

Bugatti je dizajnirao novi Tourbillon s "osjećajem mehaničke bezvremenosti", a to je najočitije u kabini. Na prvi pogled izgleda prilično slično Chironu, ali tu je i novi glavni dio, komplicirana analogna ploča s instrumentima dizajnirana i izrađena uz pomoć švicarskih proizvođača satova.

image

Bugatti Tourbillon

Bugatti Media

Instrumenti od titana teški je samo 700 grama i sadrže više od 600 dijelova i dragog kamenja. Struktura je izgrađena s tolerancijama od 5 do 50 mikrona, ili 0,05 do 0,005 milimetara, a i stražnja strana je jednako delikatna kao prednja. Konkretno, ploča s instrumentima izrađena je od titana i safirnog kristala, pri čemu svaki mjerač ima skeletiziranu konstrukciju koja otkriva mehaničke zupčanike i ležajeve od sintetičkih rubina. Ne izgledaju samo kao satovi, oni funkcioniraju kao satovi.

image

Bugatti Tourbillon

Bugatti Media

Središnji instrument je zapravo brzinomjer i mjerač broja okretaja u jednom te ima mali digitalni zaslon na dnu za prikaz brzine i stupnja prijenosa. Dva brojčanika pomiču se poput kazaljki na satu. S lijeve strane su mjerači temperature ulja i rashladne tekućine, te pokazivači razine goriva i napunjenosti baterije napravljeni u stilu kronografa. Desni brojčanik ima dvije kazaljke koje pokazuju trenutnu snagu za benzinski motor i električne motore.

Iako su ovi sofisticirani instrumenti postavljeni na stup volana, Bugatti osigurava da vozač uvijek može vidjeti mjerače zbog dizajna upravljača s fiksnom glavčinom. Naime, krakovi upravljača na njegovom vrhu i dnu protežu se iza instrumentne ploče, tako da prilikom okretanja volana ne zaklanjaju pogled na nju.

image

Bugatti Tourbillon

Bugatti Media

Bugatti je želio izraditi kabinu koja će izgledati dobro i za 100 godina. Je li to postignuto? Ova ploča s instrumentima je definitivno umjetničko djelo, a skriveni središnji zaslon koji izlazi iz gornjeg dijela upravljačke ploče trebao bi pomoći da unutrašnjost ne djeluje zastarjelo i da vlasnicima pruži i neke digitalne funkcije poput navigacije, dok istovremeno prihvaća analogni dojam, kakav, prema riječima izvršnog direktora Bugattija Mate Rimca, kupci superautomobila počinju preferirati.

image

Bugatti Tourbillon

Bugatti Media

Isporuke Tourbillona neće započeti do 2026., a proizvođač automobila izradit će samo 250 primjeraka. No s obzirom na to da se velik dio testiranja provodi u Hrvatskoj ne bismo se iznenadili da vrlo skoro vidimo i neki primjerak na našim cestama.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. listopad 2024 00:01