Čini se kao da je bilo jučer, no Volkswagen je prvi model svoje električne serije ID. predstavio još 2020., sad već prije četiri godine – bio je to ID.3, kompaktni model dugačak 426 centimetara. Skloni temeljitom planiranju, u Wolfsburgu su, međutim, već tada jasno dali do znanja da je on svojevrsna prethodnica te da će na tržište sljedećih godina lansirati niz modela s pogonom na struju i smještenih na platformu MEB, razvijenu ciljano za električne modele kako bi odgovara njihovim konstrukcijskim zahtjevima i omogućavala poželjan smještaj baterijskog sklopa i nisko težište, važno za stabilnost u vožnji.
Danas tako, osim ID.3 koji je lani već doživio i svoj redizajn, u ponudi imaju povišeni ID.4, koji je 2021. osvojio nagradu za svjetski automobil godine (World Car of the Year) i njegovu coupeovsku izvedbu ID.5, šarmantni ID. Buzz, svojevrsnu električnu reinkarnaciju legendarnog transportera Type 2 te odnedavno i ID.7, raskošnu limuzinu izvrsne aerodinamike i rastegnute na gotovo pet metara, namijenjenu dugačkim putovanjima autocestom, koja uskoro na tržište dolazi i u karavanskoj izvedbi Tourer. Pa, krenimo redom...
ID.3
Prošle godine redizajnirani kompakt na struju nudi se od 41.516 eura, u što nisu uračunati državni poticaji koji ove godine za električna vozila iznose 9000 eura. Dugačak 4,26 cm i smješten na platformu osovinskog razmaka 2,77 metara iznimno je spretan u gradu i nudi prostranu i praktičnu unutrašnjost s unaprijeđenom multimedijom kojom se upravlja preko velikog zaslona dijagonale čak 30,5 cm.
Snažno digitaliziran, donosi pregršt napredne elektronike, od automatske regulacije razmaka u vožnji (ACC) i head-up zaslona do sustava automatskog parkiranja Park Assist Plus. Elektromotor mu je snažan 204 KS, čime su osigurana strelovita ubrzanja i ubrzanje do stotke za svega 7,5 sekundi, a već s osnovnom baterijom kapaciteta 58 kWh nudi realan doseg od preko 350 kilometara. U izvedbi Pro S dostupnom od 47.458 eura dolazi s još više opreme i izdašnijom baterijom od 77 kWh, s kojom se uz malo pažnje u gradu prelazi gotovo 500 kilometara s jednim punjenjem.
ID.4
Povišene koncepcije i gabaritima sličnima onima na Tiguanu, 4,58 metara dugački ID.4 nudi obiteljsku prostranost i prtljažnik od 543 litre s dvostrukom podnicom idealnom za smještaj kabela za punjenje. Kao u svim modelima linije ID., pri sjedanju za upravljač nije potrebno davati kontakt, već vozač da bi krenuo treba tek izabrati smjer kretanja pomoću ručice postavljene visoko pored upravljača i pritisnuti papučicu gasa. Milina.
U osnovnoj izvedbi pokretanoj s elektromotorom od 170 KS dolazi s litij-ionskom baterijom od 52 kWh, čiji je realan doseg od preko 300 kilometara dovoljan i za duže međugradske vožnje, a nudi se od 43.104 eura. Izvedba Pro uz moćniji elektromotor od 286 KS i žustrija ubrzanja donosi i bateriju kapaciteta 77 kWh, po cijeni od 48.416 eura. U cijene pritom nije uračunat državni poticaj od 9000 eura.
Tko se, pak, želi počastiti sportskim nastupom i pogonom na sve kotače 4Motion, nudi mu se izvedba ID.4 GTX s dva elektromotora od kojih svaki pogoni po jednu osovinu i tako osigurava još uvjerljivi nastup na cesti, ali i izvan asfalta. Sistemska snaga broji čak 340 KS, a stotka se hvata za kratkih 6,2 sekunde. Cijena? Od 61.378 eura...
ID.5
Trendovska coupe izvedba ID.4 zahvaljujući formi karoserije ima ponešto bolju aerodinamiku (0,26 cW)i općenito sportskiji nastup na cesti na račun kojega lako privlači poglede, čemu pridonose i napredna IQ. Light svjetla s Matrix tehnologijom te elegantnom svjetlosnom trakom, koja se proteže između glavnih svjetala i Volkswagenovog logotipa.
Masa od 2,2 tone sjajno je osovinski izbalansirana i zatomljena u finom osjećaju na upravljaču, pa je vožnja gradom iznimno ugodna, čemu pridonosi i krug okretanja od svega 10,2 metra. Kao u gradskim modelima. Zanimljivo, usprkos coupeovskoj formi i položenom stražnjem staklu, prtljažnik je čak 6 litara veći nego kod ID.4 (549 litara). Uz mnoštvo digitalnih funkcija, koje je po potrebi moguće i osvježavati, u unutrašnjosti se nudi moderan ambijent, a savršenu podlogu za ugodnu vožnju nudi i moćna motorizacija.
Već uz elektromotor od 286 KS osigurana su strelovita ubrzanja, dok u izvedbi GTX s dva elektromotora snaga raste na 340 KS. U podnicu je uvijek smještena baterija od 77 kWh, čime je osiguran realan doseg od preko 400 kilometara. Cijena kreće od 51.886 eura.
ID. Buzz
Nema onoga kome se pri pogledu na ID. Buzz, električnu reinkarnaciju kultnog transportera Type 2 lansiranog još 1950., neće pojaviti osmijeh na licu, posebno u dvobojnoj izvedbi karoserije. Prostora u unutrašnjosti ima u izobilju, u mjeri da se u prtljažniku po potrebi može i prenoćiti. Uz doplatnu dvostruku podnicu Multiflex Board ondje se tvori površina široka 120 i dugačka 223 cm. Unutrašnjost, s tri sjedala u drugom redu i strujom pokretanim bočnim vratima, sve je samo ne nalik na onu u slavnom prethodniku.
Dok se visoko sjedi za upravljačem uživa se u modernom ambijentu s velikim središnjim naslonom, a vozaču je dostupno više od 30 sustava potpore u vožnji. Cijena bogato opremljenog ID.Buzza u putničkoj izvedbi, pokretanog elektromotorom od 204 KS uparenog s litij-ionskom baterijom od 77 kWh kreće od 63.744 eura. Kasnije ove godine očekuje se i dolazak izvedbe produženog osovinskog razmaka, ali i GTX izvedbe s dva elektromotora ukupne snage 339 KS i ubrzanjem do stotke za svega 6,2 sekunde.
ID.7
Dugačka gotovo pet metara, raskošnog unutrašnjeg prostora i elegantne karoserije izvrsne aerodinamike (0,23), Volkswagenova limuzina nameće se kao odličan izbor za sve koji cijene udobnost i komfor vožnje. Baterija kapaciteta 82 kWh pritom ima daha za čak 620 kilometara, a krene li se na dulje relacije autocestom realan doseg od skoro 400 kilometara jamči komotnu vožnju civiliziranim tempom od, primjerice, Zagreba do Zadra bez stajanja.
Nakon toga, punjenje snagom od 175 kW daje novi život bateriji za samo pola sata. Snaga elektromotora od 286 KS i 545 Nm daje sjajna ubrzanja i međuubrzanja i podloga je sigurnosti i opuštenosti za volanom, dok gospodski ugođaj pruža iznimno bogat paket vanjske i unutrašnje opreme, kojom ID.7 baca rukavicu u lice premium klasi automobila. Volkswagenova limuzina, kao jedan od rijetkih aduta u ovoj klasi električnih automobila ističe i peta vrata, fantastično uklopljena u kupolasti gornji dio karoserije.
Pristup velikom prtljažniku obujma 532 litre i unos prtljage time je uvelike olakšan, a prtljažnik potpuno iskoristiv. Volkswagenova električna limuzina starta na 53.830 eura, a njena karavanska inačica Tourer, s prtljažnikom veličine 605 litara, na 54.644 eura
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s Volkswagenom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....