KAKVE AUTE VOZIMO?

Svaki peti auto u Hrvatskoj pao na tehničkom pregledu: Ovo su najčešće nepravilnosti

Prosječna starost auta u 2022. iznosila je gotovo 14 godina! Lani je kupljeno 44.476 novih, a uvezeno 62.035 rabljenih

Tehnički pregled (ilustracija)

 Arhiva Auto klub

Osobni automobili u Hrvatskoj iz godine u godinu sve su stariji. Prosječna starost automobila u 2022. iznosila je gotovo 14 godina, točnije 13,29.

Ono što više zabrinjava jest podatak da je taj broj u porastu. Primjerice, 2021. je prosječna starost bila 13,04 godina, a 2020. ispod 13 godina. Najnovije automobile su Hrvati vozili u godinama prije velike gospodarske krize – 2007. i 2008. godine kada je prosječna starost bila nešto ispod 10 godina.

Razlog tomu je što su Hrvati, zbog ne baš moćne kupovne moći, okrenuti rabljenim automobilima. Da je tome tako govori i podatak da je prošle godine kupljeno 44.476 novih automobila, a uvezeno je 62.035 rabljenih - navodi N1.

Ne treba posebno napominjati da veća starost vozila donosi i manju sigurnost te više nesreća na cestama, ali i više padova na tehničkim pregledima.

image

Tehnički pregled (ilustracija)

Arhiva Auto klub

A da je na našim cestama mnogo automobila s nedostacima pokazuju i podaci CVH-a koji govore da je 18,59 posto osobnih vozila palo na tehničkom pregledu. Drugim riječima, gotovo svaki peti automobil koji vidite na cesti je – neispravan.

Koje su najčešće nepravilnosti na automobilima?

Statistika kaže da se najčešći nedostatak odnosi na uređaje za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju. Čak 23,85 posto svih padova na tehničkom čine upravo ovi nedostaci.

Ipak, ono što je stvarno zabrinjavajuće jest sljedeći razlog pada, a koji se odnosi na uređaje za kočenje. Od svih utvrđenih nepravilnosti, njih 22,42 posto se odnosi na kočnice.

Sljedeća najčešća neispravnost odnosi se na samonosivu karoseriju, šasiju i ostale dijelove, a nedostaci na samom motoru se nalaze tek na četvrtom mjestu.

image

Tehnički pregled (ilustracija)

Arhiva Auto klub

Ni s petom po redu najčešćom neispravnosti nije se za šaliti jer se odnosi na osovine, kotače, pneumatike i ovjes, dok se peti odnosi na nedostatak obvezne opreme.

Ostali najčešći nedostaci su ispod tri posto u ukupnom broju, a odnose se redom na: uređaje za upravljanje, uređaje koji omogućuju normalnu vidljivost, ispitivanje ispušnih plinova motornih vozila (EKO test), kontrolne i signalne uređaje, prijenosne mehanizme, identifikaciju vozila, električne uređaje i instalacije, ostale uređaje i dijelove vozila, spajanje vučnog i priključnog vozila, utjecaj na okoliš i plinsku instalaciju.

Važno je znati i da, ukoliko je vaše vozilo proglašeno neispravnim, morate pristupiti ponovljenom tehničkom pregledu.

image

Tehnički pregled (ilustracija)

Arhiva Auto klub

Ako to učinite u roku 15 dana, ponovljeni tehnički pregled će se ponovno naplatiti. Ako je vaše vozilo proglašeno neispravnim na EKO testu, ponovljeni EKO test u roku 15 dana naplatit će se u iznosu od 50 posto iznosa plaćenog kod pregleda na kojem je vozilo prvi put proglašeno neispravnim - navodi N1.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 10:54