pokazalo istraživanje

SUV vozila bitno opasnija za bicikliste od klasičnih auta: Kod udarca ne ‘lete preko haube‘ nego pod kotače

Studija nije promatrala samo stopu ozljeda biciklista uzrokovanih SUV vozilima, već i način na koji je šteta nanesena žrtvama

Prometna nesreća s biciklistom (ilustracija)

 IIHS

Ne bi trebalo biti iznenađenje da vozilo s većom masom može napraviti veću štetu, ali nedavna istraživanja Instituta za osiguranje na cestama (IIHS) sugeriraju da je opasnost koju veliki SUV-ovi predstavljaju za bicikliste više nijansirana od toga.

Studija koju je vodio statističar IIHS-a, Sam Monfort, nije promatrala samo stopu i ozbiljnost ozljeda biciklista uzrokovanih automobilima i SUV vozilima, već i način na koji je šteta nanesena žrtvama.

image

Biciklist u prometu (ilustracija)

Profimedia

Monfort je pregledao 71 nesreću biciklista u Michiganu, koje je prikupio Konzorcij za pješake Međunarodnog centra za automobilsku medicinu. Svi uključeni biciklisti stariji su od 15 godina, a njegova je analiza pronašla jasan obrazac.

"SUV-ovi imaju tendenciju da obaraju vozače, gdje ih se također može pregaziti, umjesto da oni nakon toga skoče na haubu vozila", rekao je Monfort. "To je vjerojatno zato što viši prednji kraj SUV-a udara biciklista iznad njegovog težišta". U svim nesrećama česte su ozljede donjeg dijela tijela, a kod najtežih ozljeda ozljede glave. Stopa ozljeda glave koristan je pokazatelj koliko je sudar opasan za biciklista.

image

Prometna nesreća s biciklistom (ilustracija)

Profimedia

Monfort je upotrijebio skraćenu ljestvicu ozljeda (standardni industrijski test koji se koristi za procjenu ozljeda po dijelovima tijela) i otkrio da su prosječni rezultati za ozljede glave bili 63 posto viši u nesrećama u kojima su sudjelovala SUV vozila nego u nesrećama u kojima su sudjelovali niži automobili.

Naime, istraživanje je pokazalo da nema značajnih statističkih razlika u ozljedama drugih dijelova tijela između automobila i SUV vozila. Unatoč tome, ozljede tijela u cjelini bile su 55 posto veće za sudare u kojima su sudjelovala SUV vozila nego niži automobili.

image

Prometna nesreća s biciklistom (ilustracija)

IIHS

Kako bi razumio zašto su ozljede glave bile toliko veće, Monfort je pogledao 44 incidenta koji su imali informacije o tome kako se biciklist kretao nakon početnog udara. U tim su nesrećama samo terenci uzrokovali ozljede pregazivši bicikliste.

Podaci također sugeriraju da SUV-ovi obično uzrokuju najviše ozljeda svojim kotačima ili podvozjem, nakon što obore bicikliste na tlo. U osam nesreća s podacima o tome koji je dio vozila zapravo ozlijedio biciklista, kotači ili podvozje SUV-ova odgovorni su za 82 posto ozljeda glave.

image

Prometna nesreća s biciklistom (ilustracija)

Profimedia

Sve zajedno daje sumornu sliku onoga što se događa kada SUV udari biciklista. To je posebno zabrinjavajuće, jer se općenita ljubav prema većim, i bitno višim vozilima podudara s rastućim stopama smrtnih slučajeva među biciklistima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 04:36