Posljednjih godina vidjeli smo proliferaciju različitih vrsta alternativnih energija tradicionalnim gorivima. Osim razvoja električnih automobila, velik je interes i za druge energije poput sintetičkih goriva i vodika. Biogoriva su također na stolu kao još jedna alternativa, iako nisu dobila istu pozornost.
Međutim, to bi se moglo promijeniti s biodizelom napravljenim od životinjske masti. Transport & Environment (T&E) naručio je studiju o korištenju životinjskih masti kao izvora za proizvodnju biodizela od Cerulogyja, konzultantske tvrtke specijalizirane za politiku čistog goriva s niskim udjelom ugljika.
Kao što je otkrilo ovo istraživanje, korištenje životinjskih masti za proizvodnju ovog biogoriva umnožilo se za 40 puta od 2006. i nastavit će se povećavati u nadolazećim godinama, budući da će se potražnja za biodizelom iz životinjskih masti utrostručiti od sada do 2030. u usporedbi s 2021. godinom.
Zračni prijevoznici Ryanair i Wizz Air nedavno su potpisali velike ugovore s dobavljačima nafte za nabavu održivog zrakoplovnog goriva (SAF), a T&E vjeruje da barem dio tih ugovora uključuje biodizel iz životinjske masti. Ali studija također odražava da bi 8800 mrtvih životinja bilo potrebno za let od Pariza do New Yorka.
Biodizel životinjskog podrijetla mogao bi biti veliki posao, posebno u Europi, gdje se sagorijeva 46% ukupnog biodizela životinjskog podrijetla, navodi se u izvješću T&E. U načelu, korištenje otpada za proizvodnju goriva čini se pozitivnim. Potencijalni problem nastaje kada velike tvrtke, poput zrakoplovnih i naftnih kompanija, trebaju više goriva.
Ako se potražnja za životinjskom masnoćom previše poveća, ne čini se baš održivim uzgajati životinje samo da bi ih potom zaklali i njihovu mast koristili kao gorivo. Tome moramo dodati stalne poruke koje šalju europske vlasti, kao i Sjedinjene Države, da se smanji potrošnja mesa i krene prema održivijem uzgoju stoke, kao što je uključeno u Agendu 2030.
Praktično, ono što T&E govori jest da se biodizel iz životinjske masti vidi samo kao još jedno rješenje za doprinos smanjenju emisija CO2, što je veliki cilj koji predlažu cjelokupna transportna industrija i vlade koje su se obvezale na različite klimatske sporazume. Ali ako industrija ne kontrolira potražnju za tim biogorivom, problem bi mogao biti značajan.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....