Krajem srpnja definitivno se ukazala se slamka spasa za motore s unutarnjim izgaranjem u EU nakon 2035. u vidu izjave predsjednice Europske komisije Ursule von der Leyen, gdje je ona u svojoj prvoj konferenciji za novinare, nakon što je ponovo izabrana za predsjednicu Izvršnog odbora EU, prekinula neizvjesnost i rekla kako i u budućnosti računa da će sintetička goriva imati svoju ulogu u mobilnosti.
To ne znači da će Europska unija 2035. godine ukinuti zabranu prodaje automobila pokretanih na benzin i dizel, kako je odlučeno u prošlom sazivu, ali znači da će tzv. e-goriva imati važnu ulogu u priči o "zelenoj mobilnosti" u EU.
“Moramo stvoriti predvidljivost za investitore, proizvođače i naravno za kupce. Postizanje toga zahtijevat će tehnološki neutralan pristup u kojem sintetička goriva moraju igrati ulogu,” rekla je Von der Leyen, ponovno potvrđujući svoju predanost ovoj vrsti ugljično neutralnog goriva.
Isto tako, jedan je konzervativni čelnik zadržao mišljenje kako je odluka donesena zakonom da se od 2035. u Europskoj uniji ne mogu stavljati na tržište nova vozila koja ispuštaju CO2 "dobra", ali da se budućnost "eGoriva" može pojačati posebnim amandmanom u vidu posebnih propisa. Tako su sintetička goriva postala jedno od rješenja koje bi ‘sačuvalo‘ motore s unutarnjim izgaranjem od propasti.
Ta se goriva proizvode dobivanjem vodika elektrolizom električne energije iz obnovljivih izvora i dodavanjem ugljika prethodno prikupljenog iz drugih emisija. Na taj se način može stvoriti ugljikovodik koji bi emitirao samo prethodno uhvaćeni CO2 bez dodavanja neto emisija.
Dio autoindustrije i neke političke skupine zatražile su još veću potporu ovoj tehnologiji koja bi omogućila korištenje automobila s klasičnim motorima bez povećanja emisije CO2.
Upravo je to bio uvjet koji je Njemačka zahtijevala u lipnju 2022. kako bi glasala za zabranu. Postoji primjer Porschea, jednog od glavnih njemačkih brendova, koji jako puno ulaže u e-goriva i ima tvornicu u Punta Arenasu, Čile, gdje proizvodi spomenuto gorivo.
Ovim izjavama Von der Leyen još jednom učvršćuje predanost preispitivanju održivosti sintetičkih goriva za automobile. Što nam donosi neizvjesna budućnost koja se odražava i na mobilnost u EU ostaje za vidjeti...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....