novo istraživanje

Stiže li održivo eko rješenje za električne aute? Energija za biološke baterije iz rajčice!

Istraživanje objavljeno u Chemical Engineering Journalu pokazuje učinkovitost bioloških otpada za održivo osiguravanje energije

Rajčice/EV baterije, ilustracija

Profimedia

Sve je izvjesnije da je mobilnost budućnosti električna kao i da će "strujaši" postupno potpuno dokinuti "fosilce" s prometnica. I to bez obzira na trenutne poteškoće s vremenom punjenja, brojem punjača i malim dosegom, ali i još uvijek previsokim cijenama električnih automobila. Najveći razlog tome su visoke cijene baterijskih sklopova.

Ta temeljna komponenta vrlo je skupa za proizvodnju jer sadrži minerale poput kobalta, litija i grafita, a ni prirodne zalihe nisu beskonačne.

Prema njemačkom ekonomskom institutu (Institut der Deutschen Wirtschaft‘) procjenjuje se da bi svjetske rezerve tih minerala potrebnih za izradu baterija za električne automobile mogle biti iscrpljene već do 2032. godine.

Zato znanstvenici već godinama traže rješenja po pitanju održivijih i ekonomičnijih alternativa za proizvodnju baterija. Sada je jedno od takvih na vidiku: biološke baterije na bazi rajčice.

image

Proizvodnja baterija, ilustracija

Mercedes

Naime, prema istraživanja koje je provelo Sveučilište Pennsylvania u SAD-u, rješenje bi moglo ležati u tom omiljenom povrću. Skupina znanstvenika uspjela je proizvesti biološke, ili mikrobne elektrokemijske ćelije za baterije na bazi ostataka rajčice, uglavnom iz ovojnice kao i iz otpada drugih pokvarenih plodova i povrća, koji nisu prikladni za prehrambenu potrošnju.

Istraživanje objavljeno u časopisu Chemical Engineering Journal, pokazuje učinkovitost tih bioloških otpada u proizvodnji gorivih ćelija koje bi održivo osiguravali energiju.

Da bi to bile sposobne, stanice koriste bakterije za razgradnju i oksidaciju organske tvari. Tijekom procesa oksidacije oslobađaju se elektroni koji se zatim hvataju u gorivnu ćeliju i pretvaraju u izvor električne energije.

Rajčica, naime, sadrži svjetlocrveni karotenoidni ugljikovodik likopen, koji djeluje kao posrednik za električne naboje. Trenutno su znanstvenici dosegli razinu da se 0,3 vata može generirati s deset miligrama ostataka rajčice, što je sada zvuči pomalo neuvjerljivo, ali kako tvrde istraživači, ona se lako može povećati.

image