AUTONOMNA VOŽNJA

Stiže li nam terminator? Deseci GM-ovih robotskih taksija su ‘poludjeli‘; te blokirali cestu

Vozila su se ničim izazvana krenula okupljati na jednom mjestu u San Franciscu. Iz tvrtke su potvrdili da su imali problem

Screenshot incidenta

 Reddit Screenshot

Da je potpuno autonomna vožnja još uvijek daleko od realnosti pokazuje nam primjer iz SAD-a gdje se velika grupa autonomnih taksija iz neobjašnjivih razloga okupila na jednom mjestu i tako blokirala cestu.

Cruise je GM-ova tvrtka koja već godinama testira robotske taksije u San Franciscu, a od lipnja su dobili dozvolu za komercijalnu upotrebu. Automobili tako sada smiju voziti potpuno bez vozača ili osobe koja bi nadzirala sustav, no njihovo prometovanje je jako ograničeno. Ovi robotski taksiji tako smiju voziti maksimalno 48 km/h i prometovati isključivo noću između 22 i 6 sati i to samo na određenim cestama. Također ne smiju voziti po kiši i magli ili kad je vidljivost iz drugih razloga loša. No unatoč tome stvari za sada ne funkcioniraju savršeno.

image

Screenshot incidenta

Reddit Screenshot

Na fotografijama koje su prvo objavljene na Redditu vidi se grupa taksija koja se zaustavila nasred ceste u San Francisku oko ponoći. Nakon dvadesetak minuta na mjesto "spontanog okupljanja" došli su djelatnici tvrtke kojima je trebalo dosta vremena da pomaknu automobile i deblokiraju prometnicu.

Iz tvrtke nisu otkrili što je bio uzrok ovom krajnje neobičnom događaju. Potvrdili su da se dogodio problem koji je doveo do toga da se grupa automobila okupi na jednom mjestu. Tvrde da putnici nisu imali nikakvih posljedica i ispričavaju se.

image

Screenshot incidenta

Reddit Screenshot

To nije prvi incident s Cruiseovim autonomnim automobilima. Jedno testno vozilo je krajem svibnja blokiralo vatrogasno vozilo koje je bilo na intervenciji. Kad su vatrogasci zaobilazili smetlarsko vozilo iz suprotnog smjera je naišao autonomni automobil te se zaustavio potpuno blokirajući cestu. Vatrogasci su zbog toga jako kasnili na intervenciju te su posljednica toga bile ozljede stanara i šteta na imovini.

Ovi primjeri pokazuju da je autonomna vožnja još daleko od potpune primjene u praksi. Mnogi zato sumnjaju i Rimčev projekt robotaksija koji bi trebao zaživjeti 2024. godine. Kada se takvi incidenti događaju u prometno vrhunski uređenom gradu kad su ulice poluprazne, što bi tek bilo u Zagrebu ili nekim drugim gradovima s mnogo lošijom infrastrukturom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 09:17