Institucionalizirani pritisci ekoloških lobija sve su snažniji i ulazak struje u pogonske sustave čini se da je u manjoj ili većoj mjeri gotova stvar. Opel nije izuzetak u svemu tome i nakon električne Corse sada u prodaju pušta i plug-in hibridnu izvedbu dobro poznatog Grandlanda.
Regeneraciju i punjenje baterije ostvaruje ne samo na kočenju, već i punjenjem na punjaču ili utičnici, što u konačnici daje veći doseg i snagu, a manju potrošnju od klasičnih hibrida.
Nudi se s prednjim pogonom (Hybrid2 sa 225 KS) po početnoj cijeni od 311 tisuća kuna te kao kompleksniji i bogatije opremljen 4x4 s dva elektromotora (Hybrid4 sa 300 KS), za 359 tisuća.
Na prvim vožnjama isprobali smo snažniju verziju, čiji pogonski paket čine 1.6 turbobenzinac nabrijan na 200 KS i dva elektromotora, ukupne izlazne snage 300 KS i 520 Nm. Litij-ionska baterija kapaciteta 13,2 kWh pritom omogućuje doseg do 59 kilometara i u konačnici gledano, performanse 1,8 tona teškog SUV-a su brutalne, a potrošnja vrlo niska.
Prilično impresivan je doživljaj kada tako masivan i težak hibrid opremljen 4x4 pogonom i klasičnom, fino ugođenom i brzom automatikom sa osam brzina u sportskom programu dosprinta do stotke kao pravi sportski automobil za samo 6,1 sekundi i na njemačkoj autocesti doveze do maksimalnih 235 km/h.
Pritom se samo na struju, u električnom programu, može postići 135 na sat, ali to naravno znači ubrzano pražnjenje baterije. Jurnjava, naravno, nije smisao hibrida, ali ugodno je znati da po želji ili potrebi, hibridni Grandland može itekako muški potegnuti.
Unatoč snazi u kojoj se lako prepustiti uživanju, koncentrirali smo se na segment potrošnje i smirene vožnje radi kojih je hibrid i stvoren.
Imali smo napunjenu bateriju, ubacili u električni način rada i lagano bešumno krenuli na testnu rutu, u ispitivanje iskrenosti tvorničkih navoda o dosegu i idealnoj potrošnji struje od 15,9 kWh i benzina od 1,4 l/100 kilometara, uz ispuh CO2 od samo 29 g/km.
Nakon vožnje u realnim uvjetima discipliniranog švicarskog i njemačkog urbanog i otvorenog prometa nismo ni očekivali da praksa potvrdi tvorničke navode, ali i ostvareni rezultati pokazuju smisao i potencijal hibrida: potrošnja se zaustavila na 4,3 litre benzina i 20,7 kWh struje. Isključivo strujom odvezli smo 51 kilometar.
Jako dobri rezultati, dobiveni i korištenjem opcije svojevrsnog retardera u sklopu mjenjača (B program), za jače samostalno usporavanje i samim tim čuvanje kočnica, ali i intenzivnije punjenje baterija. Odlična stvar!
Na klizavim brdskim dionicama koristili smo i program stalnog 4x4 pogona, koji kao takav funkcionira do 135 km/h, kad se ponovno prebacuje na promjenjiv rad (primarni je prednji pogon).
Za volanom je sve isto kao u klasičnom Grandlandu, osim dodatnih grafičkih prikaza rada hibridnog sustava i funkcije e-Save, s opcijom čuvanja energije u bateriji u tri razine, za potrebe slobodnog ulaska u gradske Zero Emissions zone.
U konačnici, Opel je složio vrlo upotrebljiv hibrid, dobru simbiozu mišićavosti, ekonomičnosti i ekološke podobnosti, pa ne smeta ni što je volumenom baterija spremnik goriva smanjen na 43 litre, a prtljažnik na 390 litara.
Ukratko
Jamstvo od osam godina ili 160 tisuća kilometara ulijeva povjerenje u hibridni, benzinsko-električni sklop, s dose samo na struju od 59 kilometara
U cijenu od 359 tisuća kuna ulaze dobra oprema Innovation, pogon 4x4 i automatika sa osam brzina. U ponudi je i izvedba Hybrid2 s prednjim pogonom, jednim elektromotorom (sistemskih 225 KS) i početnom cijenom 311 tisuća
Potpuno punjenje strujom litij-ionske baterije kapaciteta 13,2 kWh traje kraće od dva sata na brzom Wall box punjaču i do sedam sati na običnoj kućnoj utičnici
Mogu se birati električni način rada samo na struju, hibridni promjenjivi benzinsko-električni, 4x4 za bolju trakciju i sportski za potpuno korištenje snage i moment
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....