BILO JE I VRIJEME!

Stellantis mijenja sudbinu zapostavljene talijanske ikone: Lancia se vraća kao premium marka

Na to ukazuje predstavljena nova hijerarhija grupe koja talijansku tvrtku stavlja u visoku klasu s Alfa Romeom i DS-om
Lancia Ypsilon HF Concept ilustracija
 I love Lancia Twetter

Dugo smo čekali da se nešto pokrene po pitanju povijesna talijanske marke Lancije koja je zadnje desetljeće spala na jedan model - Ypsilon. Sada se Lancia oduvijek poznata po inovacijama i luksuznim modelima vraća "u igru" i to kao "premium marka" što je oduvijek i bila.

image
Lancia Astura Cabriolet
Lancia


Međutim, ipak se ne radi o službenoj objavi iz novoosnovanog auto konglomerata Stellantis nastalog spajanjem PSA i FCA grupa već se to može zaključiti po nizu konvergentnih tragova koji ukazuju upravo na tu činjenicu, piše portal motor1.it.
Najbolji dokaz tome potječe iz službenog dokumenta Stellantisa koji, navodeći imena direktora, menadžera i dizajnera različitih marki, uključujući i one Francuza koji su pozvani na snažnije fokusiranje na marku Alfa Romeo, također spominje i Lanciju.

image
Lancia Florida
Lancia


Značajno je to da je Lancia pozicionirana u hijerarhiji Stellantisa, u rangu s Alfom Romeo i DS-om u kategoriji "Premium" marke. Dakle Lancia bi u hijerarhiji dobila premium mjesto iznad Peugeota koji bi kao i do sada ostao konvencionalna marka visoke razina, ali ne i na razini Maseratija koji će unutar Stellantisa biti najprestižnija marka.
Da bi slika bila potpunija, u osnovi grupe Stellantis marke Citroen, Fiat i Abarth definirane su kao "Core", tj. glavne i generalne marke dok će Jeep predstavljati globalu "SUV" marku, a Chrysler, Dodge i RAM ostaju isključivo američke marke.

image
Lancia Thesis
Lancia


Druga naznaka dolazi iz istog službenog dokumenta Stellantisa i govori nam da je Luca Napolitano, vrlo iskusan menadžer, izabran za izvršnog direktora marke Lancije. To znači da Stellantis nema namjeru prepustiti Lanciu nesigurnoj sudbini.
U svojih 21 godinu u Fiat grupi (kasnije FCA), Napolitano je na posljednjoj poziciji bio kao šef FCA marki za Europu, Bliski Istok i Afriku, a može ga se definirati kao stručnjaka Fiata koji je prošao sve - od upravljačkih pozicija, prodaje, do distribucijske mreže.

image
Lancia Y
Lancia


Do sada je kroz eru Marchionnea samo Ypsilon držao Lanciji "glavu iznad vode" i sve to vrijeme se nije odustalo od stila i posebno dobre završne obrade, tako da bi u grupi Stellantis Ypsilon ostao polazišnom točkom u gami, možda pretvoren u luksuzni električni gradski autić, još ekskluzivniji od novog električnog Fiata 500.
Treća činjenica koja potkrepljuje nadu u siguran veliki povratak Lancije jest sadržan u samoj prirodi stvaranja Stellantisa - a to je da spajanjem dviju glavnih automobilskih grupa sve marke mogu računati na nove platforme, motore i sinergije za razvoj modela.

image
Lancia Delta FH Integrare EVO
Lancia

Konkretno, modularne platforme porijekla iz PSA (EMP1 i EMP2), uz novu električnu platformu eVmp, mogu se koristiti i za dizajn novih Lancia modela, hibridnih i 100 posto električnih, vjerojatno u segmentu SUV-ova i crossovera.
Ipak ono što bi mnogi auto entuzijasti i štovatelji željeli za Lanciju budućnosti je nešto sasvim drugo: oni žele lijepe, sportske i "briljantne" modele kao što su nekad bile Thema, Fulvia, Flavia, Gamma, Stratos ili Delta Integrale...

image
Lancia Kappa
Lancia


Također u ovom slučaju, platforme PSA mogu se maksimalno iskoristiti, baš kao i FCA platforma Giorgio za sporteke modele Alfa Romeo Giuliju i Stelvio, koja bi u budućnosti s malo ulaganja mogla biti osnova i za sportske Lancije.
Posljednji izazov s kojim će se Lancia morati suočiti jest prodajna i servisna mreža koje su trenutno ograničene samo za Italiju.

image
Lancia Logo
Lancia

Novi izazov, dakle, bit će taj da će se Napolitano počevši od nule morati suočiti s građenjem Lancia prodajne mreže diljem Europe, možda najbolje počevši od Francuske, koja je oduvijek poznavala i voljela talijansku marku.
U tome bi se postojeća mreža zastupnika Alfa Romea i DS-a mogla pokazati vrlo korisnom. Po svim ovim tragovima, čini se da je pred Lancijom novo doba i nadamo se u onom pravom smislu - velikog povratka na scenu...

Pozicioniranje marki unutar grupe Stellantis

Globalna SUV marka
Jeep
Američke marke
Chrysler
Dodge
RAM
Glavne "core" marke
Citroen
Fiat & Abarth
Konvencionalne marke visoke razine
Opel & Vauxhall
Peugeot
Premium marke
Alfa Romeo
Lancia
DS
Luksuzna marka
Maserati

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. studeni 2024 08:14