struja na čekanju

Spas u zadnji čas za benzince i dizelaše: EU odlaže uvođenje stroge Euro 7 norme čak do 2030. godine

Trenutačna ograničenja Euro 6 emisija za osobne aute i laka gospodarska vozila ostat će na sadašnjoj razini do 1. srpnja 2030.

Promet, Euro7 (ilustracija)

 Profimedia

Europska Unija odlučuje odgoditi uvođenje premda ublaženog, i dalje strožeg Euro 7 standarda emisija do 2030. godine, čime se daje značajan predah automobilskim proizvođačima.

Ova odgoda o kojoj piše nekoliko europskih auto publikacija, dolazi kao olakšanje nakon dugotrajnog pritiska i nesigurnosti koju su proizvođači osjećali zbog planova Europske komisije s naglom elektrifikacijom, pri čemu europski nisu bili u stanju slijediti Tesla Motors i kineske marke. Usto, na ovaj se način eliminira i potreba za drastičnim povećanjem cijena novih vozila u skorom periodu.

image

Norma Euro7

Profimedia

Očigledno je da se glasovi iz industrije napokon čuju. Kritike su se posebno odnosile na rigorozne zahtjeve koje je predstavljao novi emisijski standard i forsiranje prelaska na električna vozila, bez dovoljno uvažavanja realnih kapaciteta proizvođača i tržišta, zapravo bez uvažavanja ičeg osim političke odluke.

Nadalje, investicije potrebne za usklađivanje s novim homologacijskim standardima i prihvaćanje električnih automobila, u svjetlu globalnog trenda koji predvodi i Kina, stvorile su atmosferu neizvjesnosti i zabrinutosti.

image

Euro 6 norma

Euro 6 norma

Međutim, sazrijevanjem svijesti o kompleksnosti ciljeva koji se žele postići unutar desetljeća, europske institucije su preispitale svoje ambicije. Odluka o odgodi Euro 7 standarda pomaknute s 2026. na srpanj 2030. godinu, i za teška vozila godinu dana kasnije, napokon pokazuje promišljen pristup Unije, piše motor.es.

Zanimljivo je kako su se u raspravi našle i kritike na račun opasnosti od značajnog poskupljenja manjih modela vozila zbog strožih testova u realnim uvjetima vožnje. Priče poput one o mogućem nestanku popularnih modela zbog nemogućnosti prilagodbe bez povećanja cijena za nekoliko tisuća eura, ilustriraju težinu situacije.

image

Kamionski motor, ilustracija

Profimedia

Stefan Hartung iz Boscha, predstavljajući globalnu perspektivu, istaknuo je za The Pioneer da bi potpuna elektrifikacija svih vozila na svijetu mogla potrajati između 30 i 35 godina. Ova izjava potvrđuje da iako se ambicije prema elektrifikaciji i smanjenju emisija trebaju nastaviti, realno planiranje i prilagodba kapaciteta su ključni za uspjeh.

Odgoda Euro 7 standarda nije samo olakšanje za automobilsku industriju; to je prilika za temeljitije planiranje i razvoj tehnologija koje će omogućiti postizanje ekoloških ciljeva bez nepotrebnog opterećenja proizvođača i potrošača. Dok se svijet kreće prema održivijoj budućnosti, ključno je uspostaviti ravnotežu između ekoloških ciljeva i ekonomske izvodljivosti. Napokon su to shvatili i u Bruxellesu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. travanj 2024 15:45