REZULTATI 2016. godine

ŠOPINGMANIJA PREKO GRANICE Uvezeno rekordnih 59.477 rabljenih

Postajemo li auto otpad zapada? Uvoz polovnih vozila narastao je čak 54 posto u odnosu na 2014.
 Željko Puhovski / HANZA MEDIA

Nastavlja se kontinuirani rast uvoza rabljenih automobila iz inozemstva, započet ulaskom Hrvatske u Europsku uniju. Za razliku od prijašnjih godina kada je uvoz polovnjaka bio u normalnim okvirima, prošlogodišnja brojka djeluje zastrašujuće.
U 2016. godini naši su kupci uvezli 59.477 rabljenih automobila, 35 posto više nego godinu prije (44.109) i čak 54 posto više nego u 2014. kada je uvezeno 38.725 polovnjaka. Eskalaciju šopingmanije preko granice lakše je shvatiti usporedbom s prošlogodišnjom ukupnom brojkom od 44.106 registriranih novih automobila, od kojih je samo 13.507 otišlo u ruke privatnih kupaca.
Dakle, Hrvati nisu prestali kupovati automobile, jedina je razlika što to sada čine vani. A tamo kupuju sve i svašta, u prosjeku osam i pol godina star automobil, najčešće sa značkom Volkswagena, Renaulta, Mercedesa, BMW-a i Audija. Iako smo više puta upozoravali na gomilanje europskih starudija na našim cestama, treba biti realan i reći da uvezeni automobili nisu ništa lošiji od onih koje viđamo na našim cestama, štoviše.

CHRISTIAN STELLING

Druga je stvar što većina domaćih kupaca umjesto potpuno novog automobila povoljnije marke, za isti novac radije bira izraubani primjerak sa “skupljom” značkom na haubi. U svakom slučaju, 2008. je vozni park u prosjeku bio star 9,7 godina, a danas taj prosjek iznosi gotovo 13 godina! Najtraženija marka među uvezenim rabljenim automobilima je Volkswagen te je kupljeno 12.916 primjeraka, od čega čak 6718 Golfova. Najviše se uvozi “šestica”, potom “petica”, a zanimljivo je da ima i dosta starih “četvorki”. Kod motora, naravno, debelo prevladava provjereni TDI.
Uzevši u obzir tradicionalnu zaluđenost naših kupaca njemačkim premium markama, čak i u rabljenim varijantama, ne iznenađuje da među deset najprodavanijih marki iz uvoza odlično stoje i premium modeli poput BMW-a serije 3, Audija A4 te Mercedesa A i C klase. Visoko četvrto mjesto na ljestvici popularnosti drži francuski kompakt Renault Megane koji se za prilično malo novca u odličnom stanju može pronaći u prodajnim salonima, prvenstveno onima u Njemačkoj. U aktualnoj godini uvoz bi mogle usporiti tek nejasne odredbe novog Pravilnika o posebnom porezu na motorna vozila, koji, prema izvorima iz Carinske uprave, zagorčavaju život potencijalnim uvoznicima.

NOVI 44.106 (+8391 kom ili +23,5%)
RABLJENI 59.477 (+15.278 kom ili +34,6%)

​UVOZNI RABLJENI MARKE
1 Volkswagen 12.916
2 Renault 6229
3 Mercedes 5743
4 BMW 4772
5 Audi 4604
6 Ford 4027
7 Opel 4008
8 Peugeot 3372
9 Fiat 2183
10 Citroen 1869

UVOZNI RABLJENI MODELI
1 VW Golf 6718
2 VW Passat 3296
3 BMW 3 2627
4 Renault Megane 2197
5 Audi A4 2020
6 Mercedes A 1871
7 Ford Focus 1695
8 Opel Astra 1685
9 Mercedes C 1651
10 Renault Scenic 1533

Privatni kupci najčešće kupuju Suzuki Vitaru

Željko Puhovski / HANZA MEDIA

Prošle je godine registrirano 44.106 novih automobila čime je ostvaren rast u odnosu na 2015. godinu od 8391 komada ili 23,5 posto. No, kada se zagrebe ispod površine i detaljnije analizira profil kupaca jasno je da optimizam ne stanuje u Hrvatskoj. Naime, privatni su kupci u prošloj godini kupili 13.507 novih automobila i u ukupnoj brojci sudjelovali s mizernih 30,6 posto. Što je rekordno nizak postotak. Prema podacima Promocije Plus, najprodavanija marka među privatnim kupcima u prošloj je godini bio Suzuki sa 1400 registracije, od toga čak 1002 modela Vitara. Ostavivši iza sebe na dvostruko nižim brojkama Renault Clio, Opel Corsu, Daciju Sandero i Volkswagen Golf, Vitara je postala apsolutni best-buy na domaćem tržištu. Činjenica je to koja dobiva dodatnu vrijednost kada znamo da se radi o modelima koje privatni kupci biraju za vlastite novce.

PRIVATNI KUPCI MODELI
1 Suzuki Vitara 1002
2 Renault Clio 478
3 Opel Corsa 447
4 Dacia Sandero 445
5 VW Golf 372
6 Toyota Yaris 354
7 Kia Ceed 346
8 Hyundai i30 340
9 Opel Astra 337
10 VW Polo 335

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 00:02