Nedavno smo kritički pisali o prijedlozima izmjena našeg Zakona o sigurnosti prometa na cestama, među kojima su mnogi nebulozni, a posebno strši onaj da se vozačima električnih romobila omogući vožnja isključivo po biciklističkim stazama, kojih kod nas uglavnom nema.
Upravo zato smo s određenom dozom ljubomore pročitali nove odredbe u slovenskom “Zakonu o pravilih cestnega prometa”, koje ne samo da nisu nebulozne, nego itekako imaju smisla i idu na ruku vozačima. Kod naših susjeda, primjerice, zakonodavac je tako predvidio da se električni romobili osim po biciklističkoj stazi mogu voziti i uz desni rub kolnika, čime će njihovih korisnicima i dalje omogućiti nesmetano korištenje.
No, to ni blizu nije jedina novost na kojoj naši vozači mogu zavidjeti Slovencima. Kod naših se susjeda, naime, dogodilo i nešto kod nas nezamislivo – kazne za prebrzu vožnju (doduše, samo na onima s ograničenjem brzine od 50 km/h) ovom su prigodom čak smanjene (!). I to osjetno. Kazna za prekoračenje do 10 km/h, primjerice, sad iznosi 40 eura (prije 80 eura), prekoračenje od 20 do 30 km/h umjesto 250 eura plaća se 120 eura... Zanimljivo, smanjenje su kazne i za veća prekoračenja, pa čak i ono 30 do 50 km/h. Takav prijestup više se ne plaća 1000, već 750 eura.
Treba, međutim, naglasiti da su kazne za određene prekršaje i rasle. Naši vozači tako će, primjerice, dok putuju kroz Sloveniju trebati biti oprezniji pri uporabi mobitela čije se korištenje u vožnji sad plaća paprenih 250 eura, gotovo dvostruko više nego u Hrvatskoj. Također, kazna za parkiranje na mjestu za osobe s invaliditetom porasla je s 80 na opipljivih 200 eura, no tu nikako nije riječ o odredbi kojoj je cilj ubiranje novca od vozača, već o zaštiti osoba slabije pokretljivosti.
Više od svega, međutim, pažnju nam je privukla odredba kojom je omogućeno skretanje udesno i kada je upaljeno crveno svjetlo na semaforu. Općine su dobile ovlast da na lokalnim cestama s jednim prometnim trakom i razmjerno slabijim prometom postave dodatni prometni znak u obliku zelene strelice za skretanje udesno.
U tim situacijama sad vozač sam mora procijeniti sigurnost takve radnje, odnosno mora se uvjeriti da je može sigurno obaviti. Napredno, nema što...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....