PRILIKA ZA POVOLJNU KUPNJU

SLIJEDI LI RASPRODAJA VOZILA S LAGERA? Evo zašto prelazak na stroži WLTP ciklus zbog kojeg su porasle trošarine nije loša stvar za kupce novih auta!

 
 Ivan Lacković

Država nije uslišala želju trgovaca i uskladila trošarinske razrede s porastom emisije CO2 izazvanog prelaskom na stroži ciklus WLTP, po kojemu se od 1. rujna 2018. homologiraju sva nova vozila. U Hrvatskoj je tako preko noći došlo do povećanja trošarine, koliko god su proizvođači bjesomučno dotjerivali motorizaciju baš kako bi umanjili skok emisije CO2 na najmanju moguću mjeru. A to je, pak, kod trgovaca koji su objavili cjenike s novom homologacijom u mnogim slučejevima rezultiralo porastom konačne cijene novih automobila.

Ipak, ima i dobrih vijesti. Isprva se, naime, vjerovalo da će trgovci biti prisiljeni sami registrirati vozila prije 1. rujna te tako zaobići homologacijski "deadline", no to nije slučaj. Sva vozila s lagera i dalje se mogu prodavati i registrirati kao nova, pa i ona sa sada već bivšom NEDC homologacijom. I to ne kao u nekim zemljama članicama EU samo do 1. siječnja 2019., već do 31. kolovoza 2019. Rok je tako dugačak i na prvu se čak čini da trgovci zbog toga nisu u žurbi prodavati aute homologirane po ciklusu NEDC, što, naravno, ne ide na ruku kupcima, jer im iz ruku izbija jak adut pri cjenkanju...Ipak, prilika za povoljniju kupnju nije izgubljena. Kako bi što lakše prebrodili očekivane zastoje u proizvodnji zbog nužnih tehnoloških dorada, ali i složenosti novog testnog ciklusa, trgovci su povećali lagere kojih se sad moraju riješiti. Tako se ipak mogu očekivati akcijske ponude za aute homologirane po ciklusu NEDC, vjerojatno i puno prije sljedećeg ljeta. Kupnja novog auta tako bi uskoro mogla biti znatno povoljnija.

Ivan Lacković

Dobra vijest za kupce novih auta jest i što se svakoga dana povećava broj modela u cjenicima, čijem nestanku je također kumovao prelazak na WLTP. Proizvođači su prvo, naime, trebali tehnološki dotjerati motore kako bi suzbili emisiju štetnih plinova i dosegli propisanu normu Euro 6 uz životniji način mjerenja potrošnje s gotovo dvostruko manjim udjelom mirovanja (13 naspram 25 posto), s prosječnom brzinom naraslom na 46,6 km/h (prije 34 km/h) te maksimalnom brzinom povećanom sa 121 na 131 km/h. Dorade na motorima uključivale su ugradnju selektivnih katalizatora kod dizelaša i filtra čestica kod benzinaca, a kakav je rezultat moguće dobiti dobro svjedoči primjer Nissan Qashqaija. Dizelski 1.5 dCi prošao je kroz temeljitu obnovu i dobio katalizator selektivne redukcije, i sad usprkos snazi povećanoj na 115 KS (+5 KS) emitira 100 g/km C02, tek 1 g/km više nego po ciklusu NEDC. No, takve dorade tražile su vrijeme i novac, zbog čega je dio proizvođača kasnio s početkom homologacije. Drugi razlog za kašnjenje je sam testni ciklus WLTP, znatno opsežniji i dugotrajniji od prethodnog.

Samo testiranje traje 50 posto dulje nego u ciklusu NEDC, broj potrebne dokumentacije porastao je sa 50 na 600 stranica po modelu, a najviše vremena oduzima rigorozno zamišljen propis prema kojemu svaki element opreme koji utječe na aerodinamiku ili povećava masu za više od 5 kg vodi ka zasebnoj homologaciji, čime su posebno ugroženi njemački proizvođači Volkswagen, BMW i Mercedes, dosad neskloni pretjeranom paketiranju opreme i poznati po velikom broju raznoraznih kombinacija motora, mjenjača i pogona. A na sve to još su se nadovezali nedostatni kapaciteti u ispitnim centrima, koji ne mogu progutati povećanje homologacijskih zahtjeva cijele autoindustrije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 07:27